زائران راهی سرزمین منا شدند + فیلم
کد خبر: 4150404
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

زائران راهی سرزمین منا شدند + فیلم

زائران بیت‌الله الحرام برای شروع نخستین مناسک حج که شش روز به طول می‌انجامد، راهی سرزمین منا و مشعرالحرام شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الاخباریه، زائران بیت‌الله الحرام به منظور آغاز مناسک حج از شب گذشته راهی سرزمین منا شده‌اند.

زائران بیت‌الله الحرام پس از انجام طواف قدوم، امروز به منا رسیده‌اند تا بنا به سنت پیامبر(ص) مناسک ترویه در روز هشتم ذی‌الحجه (برابر با امروز در تقویم عربستان) ادا کنند. زائران بیت‌الله الحرام در روز ترویه این ذکر را تکرار می‌کنند «لبَّيْك اللهم لبَّيْك، لبَّيْك لا شريك لك لبَّيْك، إن الحمد والنعمة لك والملك، لا شريك لك لبَّيْك». مناسک حج پس از روز ترویه آغاز می‌شود.

زائران در روز نهم ذی‌الحجه برای وقوف به صحرای عرفات می‌روند، در آنجا نماز ظهر و عصر را می‌خوانند و سپس به سمت مزدلفه رهسپار می‌شوند و شب را در آنجا می‌گذرانند.

صبح روز دهم ذی‌الحجه نیز زائران برای رمی جمرات عقبه به منا بازمی‌گردند، سپس موی سر خود را می‌تراشند یا کوتاه و قربانی را ذبح می‌کنند. بعد از آن برای ادای طواف افاضه به سمت کعبه حرکت می‌کنند.

زائران برای گذراندن ایام تشریق به منا بازمی‌گردند و پس از پایان آن، برای ادای طواف وداع به مکه می‌آیند و مناسک حج به پایان می‌رسد.

صحرای عرفات و چادرهای منا برای پذیرش زائران حج تمتع آماده شده است. سعودی‌ها چادرهای آماده در سرزمین منا را تقسیم‌بندی کرده‌اند تا کشورهای مختلف آن را برای حضور زائران تجهیز کنند. در ادامه تصاویر هوایی از سرزمین منا را مشاهده می‌کنید.

 

مشعر منا در بین مکه مکرمه و مشعر مزدلف و در هفت کیلومتری شمال شرقی مسجدالحرام قرار دارند. این مشعر دره‌ای است که با کوه‌ها احاطه شده و جز در مدت حج کسی در آنجا اقامت نمی‌کند.

تعداد زائران بیت‌الله الحرام امسال برای نخستین بار به تعداد زائران پیش از شیوع کرونا رسیده است. از سویی اداره کل برق عربستان سعودی نیز از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران بیت‌الله الحرام در مشاعر مقدسه خبر داده است.

 

انتهای پیام
captcha