۷۰۰ دارالقرآن در آموزش و پرورش فعالیت دارند
کد خبر: 4151433
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
معاون وزیر آموزش و پرورش:

۷۰۰ دارالقرآن در آموزش و پرورش فعالیت دارند

اصغر باقرزاده ارتقا طرح توانمندی آموزگاران دوره ابتدایی، گسترش ۷۰۰ دارالقرآن کشور و توسعه مدارس قرآنی کشور را از برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دارالقرآنبه گزارش ایکنا از لرستان، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش امروز، ۹ تیرماه در جمع حافظان قرآن مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بروجرد، تمسک به قرآن و برپایی نماز را موجب از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: رویکرد آموزش و پرورش پهن کردن سفره یادگیری قرآن کریم برای همگان است. 
 
 وی افزود: ارتقا طرح توانمندی آموزگاران دوره ابتدایی، گسترش ۷۰۰ دارالقرآن کشور و توسعه مدارس قرآنی کشور از برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش است.
 
 حجت‌الاسلام سیدجلیل موسوی، مسئول مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان بروجرد نیز در این مراسم، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در کل کشور بیش از ۳۰۰۰ نفر عضو خوابگاهی دارد. 
 
وی افزود: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بروجرد از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در بروجرد شروع کرده و در این مدت بیش از ۴۶۰ حافظ قرآن تربیت کرده است.

مسلم مرادی، فرماندار بروجرد نیز در این مراسم که در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه امروز دردها و رنج‌های فراوانی دارد، کار فرهنگی واقعی قرآن‌آموزی به جوانان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه مؤسسه فرهنگی و قرآنی بیت‌الاحزان بروجرد خلأ فرهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را پر می‌کند، به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تربیت ۸ میلیون جوان مؤمن اشاره کرد و افزود: تربیت ۸ میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای کار و عدالت‌خواه از مطالبات مقام معظم رهبری است که همه باید پای‌کار بیایند.

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، اظهار کرد: کار برای قرآن و فعالیت‌های دینی ماندگار و به ثواب نزدیک است، در پیچ‌وخم زندگی باید تلاش کنیم تا آموزش‌های فرهنگی و قرآنی در بین جوانان و نوجوانان ترویج داده شود.

وی تصریح کرد: مؤسسه فرهنگی بیت‌الاحزان بروجرد توانسته قرآن را در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهد همه باید کمک کنیم تا این مؤسسه به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha