استعدادیابی قرآنی در مدارس مورد توجه باشد
کد خبر: 4175895
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
مدیر دارالقرآن امام سجاد(ع) دورود:

استعدادیابی قرآنی در مدارس مورد توجه باشد

شیرین سالاروند استعدادیابی قرآنی در مدارس را یک راهکار مناسب برای جذب مخاطب دارالقرآن‌ها دانست و گفت: مدیران، معلمان و مربیان پرورشی باید وقتی استعداد قرآنی را در دانش‌آموزی مشاهده می‎کنند وی را به ادامه این مسیر تشویق و زمینه حضورش در دارالقرآن‌ها را فراهم کنند.

دانش آموزان قرآنیشیرین سالاروند، مدیر دارالقرآن امام سجاد(ع) شهرستان دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه این دارالقرآن از سال 86 فعالیت خود را زیر نظر اداره‌کل آموزش و پرورش استان و شهرستان دورود آغاز کرده است، گفت: دارالقرآن امام سجاد(ع) ویژه دانش‌آموزان دختر است و در دورود یک دارالقرآن دیگر به نام مشکات ویژه دانش‌آموز پسر نیز وجود دارد.

وی افزود: این دارالقرآن در رشته‌های تجوید مقدماتی و پیشرفته، روخوانی و روانخوانی، فصیح‌خوانی، قرآن نونهالان، حفظ عمومی و حفظ کل، حفظ ویژه و حفظ جزء 30، مصباح‌الهدی(امام‌شناسی)، قرائت ترتیل و تحقیق، صحیفه‌ سجادیه، نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن کریم، احکام و انشای نماز فعالیت دارد.

سالاروند از آغاز ترم پاییزه آموزش قرآن در دارالقرآن امام سجاد(ع) خبر داد و اضافه کرد: ثبت‌نام از قرآن‌آموزان هنوز ادامه دارد و دانش‌آموزان می‎توانند با مراجعه حضوری برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر دارالقرآن امام سجاد(ع) شهرستان دورود با بیان اینکه در رابطه با جهاد تبیین نیز در این مؤسسه قرآنی فعالیت‌هایی داریم، نداشتن تجهیزات به‌روز، کم بودن ساعت حضور مربیان و معلمان قرآن در دارالقرآن، نداشتن اعتبار و بودجه کافی را بخشی از مشکلات دارالقرآن امام سجاد(ع) اعلام کرد و گفت: سیستم کامپیوتری که در دارالقرآن وجود دارد خیلی ضعیف کار می‌کند؛ جذاب بودن مکان و فضای دارالقرآن در جذب مخاطب نقش مهمی دارد که در این زمینه نیز ضعف‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه استقبال دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از کلاس‌های آموزش قرآن نسبت به سایر مقاطع تحصیلی بیشتر است، اظهار کرد: خوشبختانه دارالقرآن امام سجاد(ع) در منطقه شلوغ شهر مستقر است و از این‌رو بابت جذب مخاطب مشکلی نداریم، اما برای علاقه‌مند کردن و ایجاد انگیزه بیشتر در قرآن‌آموزان نیازمند حمایت‌های مالی هستیم.

سالاروند با اشاره به اینکه برای جذب مخاطب و تشویق دانش‌آموزان به شرکت در کلاس‌های قرآن شخصاً در مدارس حضور می‎یابم و فعالیت‌های دارالقرآن را برای دانش‌آموزان معرفی می‎کنم، افزود: با مدیران و مربیان پرورشی مدارس نیز جهت تشویق دانش‌آموزان به شرکت در کلاس‌های قرآن دارالقرآن در ارتباط هستم. مجری برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در شهرستان دورود نیز دارالقرآن امام سجاد(ع) است که به‌زودی تاریخ ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

مدیر دارالقرآن امام سجاد(ع) شهرستان دورود به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری قرآن‌آموزان این دارالقرآن در مسابقات قرآن دانش‌آموزی سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای جذب مخاطب قرآنی نیاز است راهکار داشته باشیم که یکی از مهمترین راهکارها تشویق است؛ این تشویق از سوی مدرسه، خانواده و دارالقرآن باید انجام بگیرد تا دانش‌آموز انگیزه برای شرکت در فعالیت‌های قرآنی پیدا کند.

سالاروند استعدادیابی قرآنی در مدارس را نیز یک راهکار دانست و ادامه داد: مدیران، مربیان پرورشی و معلمان مدارس باید وقتی استعداد قرآنی را در دانش‌آموزی مشاهده کردند، وی را به ادامه این مسیر و شرکت در کلاس‌های تخصصی آموزش قرآن تشویق و زمینه حضورش در دارالقرآن‌ها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه لازم است برای تشویق قرآن‌آموزان یک‌سری امتیازها نیز برای آنها لحاظ شود، اضافه کرد: از مسئولان به‌ویژه مدیران آموزش و پرورش این انتظار را دارم که دارالقرآ‌ن‌ها را مورد حمایت مالی قرار دهند و امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار این دارالقرآن‌ها قرار دهند و شرایطی فراهم کنند که توانایی تشویق قرآن‌آموزان را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha