اجرای موفق طرح‌های ملی نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 4152915
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

اجرای موفق طرح‌های ملی نیازمند فرهنگ‌سازی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به ابلاغ طرح ملی حمایت از جوانی جمعیت گفت: حرکت به سمت اجرای موفق طرح‌های ملی، نیازمند فرهنگ‌سازی است که می‌توان از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای تحقق و تسریع در این امر استفاده کرد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 14 تیرماه در سی‌امین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی کادر سلامت و جهاد آنان در امر درمان بیماران و بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم هستیم که اوج این جهاد سلامت را در بحران کرونا مشاهده کردیم و جای خداقوت و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: حرکت به سمت اجرای موفق طرح‌های ملی، نیازمند فرهنگ‌سازی است که می‌توان از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای تحقق و تسریع در این امر استفاده کرد.

قانع، انجمن‌های فعال در دستگاه‌ها و ادارات، تشکل‌های دینی، بسیج و شورای امر به معروف، هیئات، کانون مداحان، مبلغان، بسیج محلات، کنشگران فرهنگی و اجتماعی را از جمله زیرساخت‌های موجود برای ترویج فرهنگ عمومی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان برشمرد که با مشارکت دو مجموعه، می‌توان به این مهم دست یافت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، تنها راه استفاده از ظرفیت‌های مردمی را پای کار آمدن محلات عنوان کرد و افزود: استفاده از بسیج محلات با رویکرد حل مسایل و چالش‌های این حوزه و توانمندسازی خانواده‌ها اثربخش است.

وی، بر همکاری و همراهی مجموعه اداره‌کل تبلیغات اسلامی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای این طرح ملی اعلام آمادگی کرد.

زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این نشست ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از یک سال گذشته به صورت میدانی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به صورت علمی پای کار آمده و با ابتکاری جدید مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های استان با برگزاری جلسات برون‌بخشی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: این دومین نشست برون‌بخشی قرارگاه جمعیت است که به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رفع چالش‌ها و موانع و تقویت آموزش عمومی برگزار می‌شود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ارائه راهکارهای مختلف در زمینه تسریع در بهبود اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت در استان، گزارشی از اقدامات کمیته‌های زیرمجموعه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه‌های خود ارائه دادند.

همچنین در این نشست از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فارس، گزارشی از اقدامات این مجموعه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری ارائه شد.

انتهای پیام
captcha