جزئیات مسابقات قرآن فرزندان پسر کارکنان وزارت دفاع اعلام شد + اسامی داوران
کد خبر: 4153432
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

جزئیات مسابقات قرآن فرزندان پسر کارکنان وزارت دفاع اعلام شد + اسامی داوران

مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه فرزندان پسر خانواده‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، 29 تیرماه به میزبانی اداره مبین در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن فرزندان پسر

حسن فراهانی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایکنا درباره جزئیات برگزاری رقابت‌های فرزندان پسر کارکنان این وزارت گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه فرزندان پسر (در دو مقطع زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال) خانواده‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، 29 تیرماه به میزبانی اداره مبین در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


وی ادامه داد: این مسابقات با رقابت 240 متسابق در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، حفظ کل و اجزاء 3، 5، 10، 15، 20 و 25 در دو مقطع (بالاتر از 16 سال و زیر 16 سال) به صورت حضوری برگزار می‌شود.

فراهانی با تأکید بر اینکه فرزندان متأهل نمی‌توانند در گروه فرزندان حضور داشته باشند، اضافه کرد: اگر فرزندان طی رقابت‌های سال گذشته در گروه فرزندان زیر ۱۶ سال، مقام اول را در رشته‌ای کسب کرده است، امسال نمی‌توانستند در همان رشته شرکت‌ کنند، حتی اگر در مقطع بالای 16 سال شرکت کرده باشند.  

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع گفت: در روز رقابت‌ها نیز فهرست نفرات، بر اساس قرعه، نوبت‌بندی می‌شوند و داوران براساس این فهرست، نفرات را فراخوان می‌دهند و اگر فردی که خوانده شده در سالن حاضر نباشد، دو نفر بعدی فراخوان داده می‌شوند و سپس نام فرد غایب خوانده می‌شود که در صورت عدم حضور، از مسابقات، حذف می‌شود.

در این دوره از مسابقات، رقابت در رشته تحقیق با حضور 46 شرکت‌کننده با قضاوت مهدی غلام‌نژاد در بخش تجوید، مجتبی پرویزی در بخش صوت، مجتبی بیگی در بخش لحن، سیدمهدی سیف در بخش وقف و ابتدا و در رشته ترتیل با حضور 46 مرتّل و با قضاوت محمدحسن موحدی در بخش تجوید، مسعود وادی‌پور در بخش صوت، شهروز یادگاری در بخش لحن، داود تک‌فلاح در بخش وقف و ابتدا انجام می‌شود.

همچنین رشته حفظ 3 جزء تا حفظ کل در مقطع سنی زیر 15 سال با 41 شرکت‌کننده با قضاوت اسماعیل عاکفی در بخش تجوید، حبیب صداقت در بخش صوت، امین رحیمی در بخش لحن، محمدجواد جاوری در بخش وقف و ابتدا، حجت‌الله میرزایی در بخش حُسن حفظ برگزار می‌شود.

رشته حفظ 3 و 5 جزء بالای 16 سال با رقابت 36 حافظ با قضاوت محمدرضا غلامی در بخش تجوید، احمد قضاوی در بخش صوت، سیدمحمدهادی قاسمی در بخش لحن، بهنام مینایی در بخش وقف و ابتدا و مهدی میرزایی داوری حُسن حفظ، رشته حفظ 10 جزء تا کل در مقطع بالای 16 سال با حضور 24 حافظ با قضاوت علی فربین در بخش تجوید، محمد پورعاشوری در بخش صوت، علی‌‌اکبر حنیفی در بخش لحن، علی یحیایی در بخش وقف و ابتدا و محمدرضا دستور در بخش حُسن حفظ انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، رقابت‌ها در رشته اذان با 47 مؤذن و با قضاوت محمد رمضانی‌فرد در بخش تجوید، علی شاپوری در بخش صوت و سعید ملکی در بخش لحن برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha