برگزاری 3 نشست قرآنی از سوی موسسه «شمس الضحی»
کد خبر: 4153489
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰

برگزاری 3 نشست قرآنی از سوی موسسه «شمس الضحی»

موسسه «شمس الضحی» در ادامه فعالیت‌های قرآنی خود، برگزاری سه نشست با محوریت تعالیم دینی و قرآنی را طی سال جاری در برنامه خود دارد.

فاطمه عصارزاده، مدیر موسسه قرآنی شمس الضحی در گفت‌وگو با ایکنا درباره این موسسه اظهار کرد: شمس الضحی در سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حوزه حفظ قرآن کریم، نهج‌‎البلاغه، صحیفه سجادیه، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه از حضور  چهار مربی در حوزه قرآن کریم بهره می‌گیریم، ادامه داد: تعداد قرآن‌آموزان در شرایط زمانی مختلف، متفاوت است. در کنار کلاس‌های قرآنی و دینی، کلاس‌های هنری نیز در حوزه نقاشی و ... برگزار می‌کنیم.

عصارزاده به توضیح تعداد حفاظ قرآن پرداخت و گفت: در حوزه بزرگسالان، 10 نفر حافظ تربیت می‌شوند و در حوزه کودک و نوجوان نیز 25 نفر قرآن‌آموز داریم که به حفظ جزء 30 می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین در هر کدام از حوزه‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه 30 نفر آموزش می‌بینند. طی سال گذشته در حوزه روخوانی و قصه‌خوانی قرآنی به تربیت دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدایی پرداختیم. تعداد کودکانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند 50 نفر بود.

عصارزاده از برگزاری کلاس شرح دعای مکارم الاخلاق یاد و اظهار کرد: همچنین برگزاری کلاس‌های شرح صحیفه سجادیه و رساله حقوقی امام سجاد (ع) را در دست اقدام داریم. در حوزه تفسیر قرآن کریم نیز سوره‌های نور، احزاب و ... مورد توجه قرار گرفتند و در کنار کلاس قرآن‌آموزی به برگزاری کارگاه‌های مختلف نیز پرداختیم.

مدیر موسسه شمس الضحی در بیان توضیح بیشتر درباره کارگاه‌ها افزود: حل تعارضات زوجین و مهارت‌های خانواده از موضوعات محوری این کارگاه‌ها به شمار می‌آمدند. در کنار فعالیت‌های یاد شده، مسابقه کتابخوانی نیز از کتاب «بایدها و نبایدهای خانواده سالم» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین دهشیری، امام جمعه اردستان را برگزار کردیم.

وی از برگزاری هشت مسابقه کتابخوانی با محور مسائل دینی و قرآنی طی سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی که پیش رو داشتیم، از جمله غدیر، مبعث و ... مسابقات کتابخوانی برگزار کردیم.

عصارزاده به برگزاری مراسم گرامیداشت ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: نشست اخلاقی و روشنگری همچون نشست بصیرتی به مناسبت 9 دی از جمله دیگر اقدامات موسسه شمس الضحی به شمار می‌رود.

وی از برپایی دو اردوی مذهبی یاد کرد و افزود: با حضور کارشناسان کودک و نوجوان، جشن انقلاب را در مدارس ابتدایی برپا کردیم. دوره سواد رسانه‌ای از دیگر دوره‌هایی بود که برگزار شد.

عصارزاده اظهار کرد: در سال جاری درصدد برگزاری نشست محورهای ده‌گانه در سطح استان اصفهان هستیم. در این زمینه از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده خواهیم کرد. درخواست‌های زیادی برای برگزاری این دوره داشتیم.

وی درباره محورهای این نشست‌ها گفت: مهارت‌های کنترل خشم، غلبه بر استرس و روابط میان زوجین بر پایه تعالیم دینی از جمله این محورهاست که در تابستان برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری کارگاه‌های تربیت فرزند و 91 درصد با محوریت رسانه که هر دو براساس تعالیم دینی و قرآنی است، از دیگر فعالیت‌هایی است که به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha