کتاب ژنومیک شیمیایی گیاهی منتشر شد
کد خبر: 4154330
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب ژنومیک شیمیایی گیاهی منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «ژنومیک شیمیایی گیاهی: روش‌ها و پروتکل‌ها» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، به‌ویژه مهندسی ژنتیک و ژنتیک مولکولی و حوزه مطالعاتی پژوهشگران منتشر کرد.

کتاب ژنومیک شیمیایی گیاهیبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل کتاب «ژنومیک شیمیایی گیاهی: روش‌ها و پروتکل‌ها» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، به ویژه مهندسی ژنتیک و ژنتیک مولکولی و حوزه مطالعاتی پژوهشگران منتشر کرد.

این کتاب توسط «فردریش فاوزر و مارتین جونیکاس» در سال ۲۰۱۸ کشور آمریکا تالیف شده و توسط دکتر «سدابه جهانبخش‌گده‌کهریز» عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر «یلدا رئیسی‌ساداتی» به فارسی ترجمه گردیده است.

کتاب «ژنومیک شیمیایی گیاهی» برخی از روش‌ها در زیست‌شناسی مولکولی و پروتکل‌های ساده‌ای را که توسط متخصصان در زمینه ژنومیک شیمیایی گیاهی انجام می‌شود، جمع‌آوری می‌کند، در دهه گذشته شاهد توسعه طیف گسترده‌ای از ابزار‌های پرتوان بوده‌ایم که انتقال از استراتژی‌های ژنتیکی شیمیایی گیاهی کلاسیک به عصر ژنومیک شیمیایی گیاهی را تسریع کرده‌اند.

در این کتاب فصل‌هایی با تمرکز بر انتقال دانش ژنومیک شیمیایی از سیستم‌های تک سلولی به مدل‌های چند سلولی و استفاده از یک جلبک سبز تک سلولی (Chlamydomonas reinhardtii)، برای غربال شیمیایی یکپارچه شده است، این کتاب با فصلی در مورد نوکلئاز‌های توالی خاص برای جهش‌زایی هدفمند در گیاهان به پایان می‌رسد، فناوری که می‌تواند برای اصلاح یک مولکول کوچک هدف مورد استفاده قرار گیرد که تمام فصل‌ها شامل نکات مهم عیب‌یابی برای اطمینان از انطباق موفقیت‌آمیز پروتکل‌ها در آزمایشگاه‌های دیگر است.

کتاب «ژنومیک شیمیایی گیاهی: روش‌ها و پروتکل‌ها»، ۳۰۴ صفحه‌ای، در ۱۸ فصل تالیف و ترجمه شده و به قیمت ۸۵۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

 

انتهای پیام
captcha