چاپ دو عنوان کتاب در حوزه برق در انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل
کد خبر: 4043722
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

چاپ دو عنوان کتاب در حوزه برق در انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، کتاب‌های «مدل‌سازی سیستم‌های فتولتاییک با MATLAB» و «مدیریت ریزشبکه هوشمند و کنترل خودروهای الکتریکی تحت عدم قطعیت‌ها در شبکه هوشمند» را منتشر کرد.

چاپ کتاببه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۲۵ اسفندماه، کتاب‌های «مدل‌سازی سیستم‌های فتولتاییک با MATLAB» و «مدیریت ریزشبکه هوشمند و کنترل خودروهای الکتریکی تحت عدم قطعیت‌ها در شبکه هوشمند» را منتشر کرد.

کتاب «مدل‌سازی سیستم‌های فتولتاییک با MATLAB» توسط تامر خطیب و ویلفرد المنریچ در سال 2016 تالیف گردیده و توسط قاسم شکری، بهروز محسن‌نیا، سعید پورجعفر، کیوان عزیزیان ترجمه شده است.

در این کتاب به ارائه مدل‌های کامل ریاضی به همراه کدهای برنامه‌نویسی با نرم افزار پرکاربرد MATLAB پرداخته و اهمیت ویژه انرژی خورشیدی و پنل‌های فتوولتائیک و مدل‌سازی کامل سیستم‌های فتوولتائیک شرح داده و اجزای سیستم از منبع خورشیدی تا کاربر نهایی از جمله منابع انرژی، ذخیره سازی و تجهیزات الکترون یک قدرت، روش های کنترل معمول به سیستم اعمال و مدلسازی تشریح شده است.

کتاب« مدل‌سازی سیستم‌های فتولتاییک » در 6 فصل 224 صفحه ای و به قیمت 500.000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب «مدیریت ریزشبکه هوشمند و کنترل خودروهای الکتریکی تحت عدم قطعیت‌ها در شبکه هوشمند» نیز توسط ران وانگ، پینگ وانگ و گائوکسی شیائو‏‫ در سال 2018 تالیف و توسط قاسم شکری و بهروز محسن‌نیا ترجمه شده است.

این کتاب نگاه جامعی بر انواع منابع انرژی تجدیدپذیر در شبکه های هوشمند با حضور خودروهای الکتریکی و همچنین عدم قطعیت‌های ناشی از منابع انرژی تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی داشته و این سیستم‌ها را به شکل روشنی فرمول‌بندی و نتایج حاصل را ارائه نموده و مباحثی در خصوص گذر از شبکه سنتی به شبکه هوشمند و همچنین ریزشبکه‌ها و خودروهای الکتریکی، موضوعات مرتبط با مدیریت تولید و تقاضا در ریزشبکه‌ها و برنامه‌ریزی تولید انرژی و همچنین مباحث اصلی در خصوص برنامه ریزی شارژ خودروهای الکتریکی را مطرح کرده است.

فرمول‌بندی مسئله مدیریت تولید و تقاضا در ریزشبکه ها، توزیع احتمال سنجش انرژی تجدیدپذیر، برنامه‌ریزی انرژی در ریزشبکه‌ها با در نظر گرفتن منابع، برنامه‌ریزی تولید انرژی با حضور منابع انرژی تجدیدپذیر با استخراج روابط حاکم بر سیستم و تحلیل و ارزیابی عملکرد سیستم، مسائل مربوط به شارژ خودروهای الکتریکی با استفاده از منابع تجدیدپذیر و با در نظر گرفتن عدم قطعیت‌ها، برنامه‌ریزی بهینه شارژ خودروهای الکتریکی با استفاده از روش‌های شارژ متمرکز و غیرمتمرکز از دیگر مباحث مطرح شده در کتاب است.

کتاب «مدیریت ریزشبکه هوشمند» نیز در 8 فصل 184 صفحه‌ای و به قیمت 45 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha