آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ حجاب خلاقیت داشته باشد
کد خبر: 4155889
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
آیت‌الله دژکام:

آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ حجاب خلاقیت داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه عفاف و حجاب در آموزش و پرورش استان گفت: مدیران و معلمان مدارس برای اجرای مطلوب این شیوه‌نامه باید سلیقه و خلاقیت به خرج دهند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امروز، 27 تیرماه در مراسم رونمایی از طرح‌های دوشنبه‌های مسجدمحوری و شیوه‌نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش این استان به ابلاغ شیوه‌نامه عفاف و حجاب در آموزش و پرورش و مدارس استان اشاره کرد و افزود: تدوین این شیوه‌نامه اقدام ارزشمندی است و همگان باید در تحقق پوشش مناسب در جامعه تلاش کنند و مدیران و معلمان مدارس هم برای اجرای مطلوب این شیوه‌نامه باید سلیقه و خلاقیت به خرج دهند.

وی تأکید کرد: موضوع توجه به پوشش دانش‌آموزان اعم از دختر و پسر مسئله‌ای است که در تمام کشورها به عنوان یک قانون لازم‌الاجرا اجرا می‌شود لذا باید این مسئله در آموزش وپرورش کشور خودمان نیز مدنظر قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خواستار تقویت طرح دوشنبه‌های مسجد محوری آموزش و پرورش شد و گفت: روحانیون محلات و مساجد با این طرح همراهی لازم را داشته باشند.

وی همچنین نقش مهم خانواده‌ها را در این عرصه یادآور شد و افزود: خانواده‌ها نیز باید با برنامه‌های طرح مسجدمحوری همراهی کنند و در تربیت فرزندان در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان در برنامه‌های مساجد مشارکت نکنند بخشی از مهارت‌ها و رشد اجتماعی آنان محقق نمی‌شود چرا که حضور دانش‌آموز در مسجد موجب رشد خودش خواهد شد.

امام جمعه شیراز در ادامه خواستار تحقق یافتن مسئله عدالت آموزشی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شد و افزود: اجرای عدالت در جامعه امری مهم و خطیر است که رهبر معظم انقلاب گفتمان آینده جوامع را عدالت می‌داند.

وی تحقق عدالت را یکی از آرمان‌های اصلی دوران ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به هر آرمانی، نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش هستیم بنابراین برای تحقق ظهور حضرت ولیعصر(عج) باید عدالت را در جامعه گسترش دهیم.

آیت‌الله دژکام در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: با توجه به مطالباتی که در این جلسه از سوی مردم محله مطرح شد، پیگیر مشکلات اجتماعی و عمرانی این منطقه محروم خواهم بود.

انتهای پیام
captcha