شیعه و سنی همه مدیون اباعبدالله(ع) و قیام عاشورا هستند + عکس
کد خبر: 4158477
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی:

شیعه و سنی همه مدیون اباعبدالله(ع) و قیام عاشورا هستند + عکس

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی گفت: نه تنها شیعیان بلکه برادران اهل‌سنت اگر نماز می‌خوانند و حج و زکات بپا می‌دارند، باید بدانند که همگی مدیون امام حسین(ع) هستند.

ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی و رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه امروز پنجشنبه پنجم مرداد در مراسم عزاداری مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: اساساً توسل ما به حضرات معصومین(ع) و طلب شفاعت و حاجت از آنان نیز در مسیر اطاعت خدا و بندگی اوست و لذا اهل‌بیت(ع) بهترین و کامل‌ترین وسیله برای رسیدن ما به خدای متعال هستند.

خطیب توانای کشورمان با اشاره به این که سیدالشهدا(ع) احیاگر اسلام و همه ارزش‌های اسلامی بوده است، افزود: اگر امام حسین(ع) و نهضت حسینی نبود، نامی از اسلام باقی نمی‌ماند و لذا نه تنها شیعیان بلکه برادران اهل سنت نیز اگر نماز می‌خوانند و حج و زکات بپا می‌دارند، باید بدانند که همگی مدیون امام حسین(ع) هستند که قیام و شهادت ایشان باعث زنده نگه داشته شدن اسلام بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر ما در روز دهم عاشورای سال ۶۱ هجری در صحرای کربلا نبودیم که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را یاری کنیم، امروز با قلب، گوش، چشم، رأی، نظر و نیز خواسته‌هایمان می‌توانیم حضرت را یاری کنیم، لذا راهش پرهیز از معصیت و همچنین اهتمام نسبت به انجام تکالیف دینی است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد: کسی که در دل و قلبش حقیقتاً سیدالشهدا(ع) را دوست دارد، همین عشق و محبت دست او را در دنیا و آخرت می‌گیرد به شرط آن که در زندگی‌اش پیرو و محب واقعی این خاندان باشد.

وی با تأکید بر این که هدایت و روشنگری از برکات مجالس و محافل حسینی است، گفت: کسانی که با جلسات حسینی و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) مخالفت می‌کنند، در واقع با هدایت و روشنگری در جامعه مخالفت می‌کنند، چرا که از این مسئله می‌هراسند.

شیعه و سنی همه مدیون اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا هستند

شیعه و سنی همه مدیون اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا هستند

ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی المصطفی

شیعه و سنی همه مدیون اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا هستند

انتهای پیام
captcha