کشف استعدادهای علمی فارس در برنامه «خلاق‌شو»
کد خبر: 4159240
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

کشف استعدادهای علمی فارس در برنامه «خلاق‌شو»

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس از تهیه برنامه «خلاق شو» خبر داد و گفت: در راستای نقش حمایتی این سازمان، طرح‌ریزی برای کشف استعدادهای حوزه علمی و فناوری استان و اتصال به مراکز رشد مرتبط از طریق برنامه‌ای با عنوان «خلاق شو» در حال انجام است.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس امروز، 8 مردادماه در دیدار با امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی این استان با اشاره به همکاری سازمان بسیچ علمی، پژوهشی و فناوری فارس با جهاددانشگاهی، گفت: امیدواریم با افزایش بیش از پیش همکاری‌ها و هم‌افزایی با بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی، رویکرد مرزشکنی را در عرصه علم و پژوهش دنبال کنیم.

وی افزود: در سازمان بسیج علمی سپاه فجر فارس سعی شد چشم‌انداز جدیدی در سه عرصه علمی، پژوهشی و فناوری ترسیم شود تا با هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط، از ظرفیت‌های بی‌شمار و بی‌نظیر علمی استان فارس به بهترین نحو استفاده شود.

میکائیلی با بیان اینکه مطالبات زیادی در عرصه علمی استان داریم که باید با تعیین هدف و همکاری دستگاه‌های مرتبط با این حوزه درصدد رفع مشکلات باشیم، گفت: در استان فارس بیش از 43 پایگاه علمی زیر نظر سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر مشغول به فعالیت هستند و کارگروه‌های تخصصی نظیر کشاورزی، سلامت، گردشگری، صنعت و ... در ستاد سازمان تشکیل شده‌اند همچنین از توجه به مراکز دانشگاهی غافل نشدیم و 100مرکز علمی و دانشگاهی در استان داریم.

وی ادامه داد: اکثر افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها پس از پایان تحصیلات به سرمنزل مقصود که همان اشتغال تخصصی است، نمی‌رسند از این‌رو در طرح‌ریزی اهداف سازمانی بنا شد حلقه اتصال و کنشگری بین تولید علم در دانشگاه تا تولید ثروت باشیم چراکه با بررسی واحدهای صنعتی و تولیدی درخواهیم یافت که برخی از صنایع از نبود نیروی کارآمد در حوزه تخصصی خود رنج می‌برند از این رو امیدواریم با ایجاد حلقه اتصال گامی مهم را در رفع یکی از حساس‌ترین مشکل استان برداریم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس از تهیه برنامه «خلاق شو» خبر داد و گفت: در راستای نقش حمایتی این سازمان، طرح‌ریزی برای کشف استعدادهای حوزه علمی و فناوری استان و اتصال به مراکز رشد مرتبط از طریق برنامه‌ای با عنوان «خلاق شو» در حال انجام است و اکنون در مرحله رایزنی با دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه مرکز رشد شهید جاویدی برای استفاده از جوانان خوش فکر و صاحب ایده در سازمان علمی بسیج راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: با نگاه شبکه‌سازی، هویت‌بخشی و حمایت از ایده‌های خلاق جوانان نخبه علمی استان در این مرکز مشغول فعالیت علمی هستند.

میکائیلی فعالیت پژوهشی این سازمان را مورد توجه قرار داد و افزود: پژوهشکده سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با سازماندهی بیش از 100 نفر پرسشگر راه‌اندازی شده و رویکرد بررسی معضلات جامعه با نگاه واقع‌بینانه در حوزه پژوهشگری سراسر استان را دنبال می‌کند از این‌رو آمادگی داریم در مباحث ارزیابی و پژوهشی تمامی عرصه‌ها با تعامل و هم‌افزایی در کنار جهاددانشگاهی فارس نقش‌آفرینی کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس اظهار کرد: آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه دو جانبه با جهاددانشگاهی استان را در تمامی حوزه‌های مرتبط داریم تا با قرارگیری ظرفیت‌ها، قدم‌های موثری را در راستای پیشرفت جامعه برداریم.

وی با بیان اینکه خانه نخبگان با تعامل سایر اقشار بسیج طرح‌ریزی شده و می‌توان از پتانسیل از مرکز بهره برد، تصریح کرد: از طرح و ایده‌های علمی استقبال می‌کنیم و پس از بررسی حمایت‌های لازم انجام خواهد شد تا به مرحله عملیاتی برسد همچنین به دنبال تسهیل‌گری در امور علمی استان هستیم تا شاهد تقویت مراکز رشد و نوآوری و صنایع علمی استان فارس باشیم.

میکائیلی در پایان سخنان خود 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تمامی رخدادها با قلم شیوای خود به انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی در تمامی عرصه‌ها به خصوص علم و فناوری می‌پردازند که جا دارد از تلاش های وافر مجاهدان جنگ رسانه‌ای تقدیر کنیم.

انتهای پیام
captcha