نقش دانشگاه مذاهب اسلامی در وحدت و تقریب در مقیاس تمدنی
کد خبر: 4159726
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
عبدالحسین کلانتری بیان کرد:

نقش دانشگاه مذاهب اسلامی در وحدت و تقریب در مقیاس تمدنی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی کنشگران اجتماعی و دانشگاهی عرصه وحدت و تقریب در مقیاس تمدنی هستند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم دانش آموختگان دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دانش آموختگان دانشگاه، گفت: دوره دانشجویی دوره بلوغ اجتماعی است که انسان در این دوره یکسری آموزه‌ها را کسب و دریافت می کند و وارد زندگی واقعی می‌شود. البته این بلوغ صرفا به واسطه آموزش‌های ایجاد نمی‌گردد بلکه مجموعه‌ای از آموزش‌های رسمی و غیر رسمی، جمعی، فردی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این بلوغ را ممکن می‌کند.

وی بیان کرد: کسانی که در دوره دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تشکلی و کنشگری دارند مهارت اجتماعی خود را بالا می‌برند و بیشتر در موقعیت‌های پیچیده، زندگی واقعی را مدیریت می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه متن و بطن زندگی دانشجویی همین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دوران دانشجویی است، افزود: مسئولان باید برای سعی و خطا کردن دانشجویان، برای تمرین و مشق حل مسئله و کارگروهی جهت حل مسئله و مسئولیت اجتماعی و کنشگری دانشجویان در این دوران تلاش و بسترسازی کنند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئولیت سخت و مهم کنشگری اجتماعی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی، اظهار کرد: مسئله‌ای که امروز جهان اسلام با آن مواجه است و بارها از سوی امام راحل عزیز و رهبر معظم انقلاب تاکید شده و همه آنهایی که فهمی از آرایش نیروهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارند مهمترین مسئله را مسئله وحدت و تقریب و انسجام امت اسلامی می‌دانند که با رسالت دانشگاه شما گره خورده است.

وی تاکید کرد: مسئله وحدت و تقریب و انسجام امت اسلامی با فاصله بسیار معناداری از سایر مسائل جهان اسلام خود را نشان می‌دهد به‌طوریکه در اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب سایر مسائل در کنار ضرورت و اهمیت وحدت و انسجام امت اسلامی رنگ می‌بازد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: شما دانش آموختگان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی کنشگران اجتماعی و دانشگاهی عرصه وحدت و تقریب هستید تا در درجه اول صلح و آرامش و دوستی را در جامعه اسلامی و سپس در کل جامعه بشری محقق کنید و این رسالت بسیار بزرگ، سخت و خطیری است.

کلانتری تصریح کرد: اگر داعیه تمدن اسلامی و مبارزه با مستکبرین را داریم بدون وحدت و تقریب امت اسلامی امکان ندارد و دردناک‌ترین لحظه برای امت اسلامی این است که نهادی غیرمسلمان وساطت کند بین دوّل مسلمان. و شما می‌توانید ورق را برگردانید و این رسالت بردوش شما دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی به نوعی کنشگرانی در مقیاس تمدنی هستند و با فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستند. تلاش‌های شما می‌تواند اتفاقات بزرگ تاریخی و تمدنی را رقم بزند و از این حیث رسالت دانشگاه شما و دانشجویان و دانش آموختگان آن بسیار مهم است به ویژه که استراتژی جمهوری اسلامی ایران تقویت وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

انتهای پیام
captcha