آغاز نام‌نویسی در دومین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن الازهر
کد خبر: 4161303
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

آغاز نام‌نویسی در دومین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن الازهر

مسجد جامع «الازهر» مصر دیروز، 17 مردادماه، از آغاز نام‌نویسی داوطلبان برای شرکت در دومین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن این مرکز خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الیوم السابع»، این مسابقات با حمایت احمد الطیب، شیخ الازهر و با نظارت «محمد الضوینی»، معاون مسجدجامع الازهر برگزار خواهد شد.

هانی عوده، تولیت مسجدجامع الازهر با اشاره به اهتمام این مرکز برای برگزاری مسابقات در بالاترین سطح گفت: به منظور حفظ شفافیت و تحقق اصل برابری و فرصت‌های یکسان بین شرکت‌کنندگان، این مرحله با استفاده از فن‌آوری‌های جدید صوتی و تصویری برگزار می‌شود.

وی افزود: جوایز اختصاص یافته به این مسابقات بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار پوند مصر خواهد بود.

عوده افزود: این رقاب‌ها در چهار سطح برگزار می‌شود که شامل «حفظ کامل قرآن با تجوید ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مصر در رده سنی 22 تا 25 سال»، «حفظ کامل قرآن همراه با تجوید ویژه گروه سنی تا 15 سال»، «حفظ دوسوم قرآن برای گروه سنی تا 12 سال» و «حفظ یک‌سوم قرآن ویژه نونهالان تا 10 سال» است.

هانی عوده تصریح کرد: جوایز نقدی اختصاص‌یافته به سطوح این مسابقات شامل 5 جایزه به ارزش 500 هزار پوند برای بخش اول، 5 جایزه به ارزش 395 هزار پوند برای بخش دوم، 5 جایزه به ارزش 395 هزار پوند برای بخش سوم و 175 هزار پوند برای بخش چهارم مسابقه است.

عبدالمنعم فؤاد، ناظرکل صحن‌های مسجدجامع الازهر نیز در این باره گفت: داوطلبان می‌توانند درخواست خود برای شرکت در این دوره از مسابقات را به مدت 10 روز در پرتال الازهر به آدرس «https://service.azhar.eg/services/faisalqurancompt» ثبت کنند.

وی افزود: به منظور تسهیل شرایط برای شرکت‌کنندگان، مراکز مختلفی را برای برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در تمام استان‌های مصر در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha