خانه قرآن روستای «هندی» الشتر تعطیل شد
کد خبر: 4161705
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

خانه قرآن روستای «هندی» الشتر تعطیل شد

مدیر خانه قرآن شهدای روستای هندی از توابع شهرستان الشتر با گلایه از عدم حمایت مسئولان گفت: نبود مخاطب، پایین آمدن انگیزه شرکت‌کنندگان پس از دوران کرونا و ... فعالیت‌های آموزشی این خانه قرآنی را متوقف کرد.

خانه قرآن

زهرا حسنوند، مدیر خانه قرآن شهدای روستای هندی از توابع شهرستان الشتر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: خانه قرآن شهدای روستای هندی در سال 94 با کسب مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان فعالیت خود را در روستای هندی از توابع شهرستان الشتر آغاز کرد.

وی با بیان اینکه از سال 94 تا قبل از شیوع کرونا استقبال خوبی از سوی اهالی روستا به ویژه نوجوانان 9 تا 17 سال از کلاس‌‌های آموزش قرآن این خانه قرآنی می‌شد که متأسفانه با شیوع کرونا و تعطیلی اجباری فعالیت‌های آموزش حضوری، آمار قرآن‌آموزان این خانه قرآن نیز هر روز کمتر شد، اضافه کرد: نبود مخاطب، پایین آمدن انگیزه مخاطبان برای شرکت در کلاس‎های آموزش قرآن و همچنین مشغله‌های شغلی خودم باعث شد بعد از کرونا فعالیت‌های آموزشی در این خانه قرآنی تعطیل شود.

حسنوند با بیان اینکه تشویق می‌‎تواند نقش مهمی در جذب کودکان و نوجوانان به سمت کلاس‌های آموزش قرآن داشته باشد، ادامه داد: در دورانی که خانه قرآن روستای هندی فعالیت داشت تلاش می‌کردم با خرید جوایزی مثل لوازم‌التحریر و یا کتاب داستان و اهدای آن به قرآن‌آموزان انگیزه آنان برای حضور در کلاس قرآن را بالا ببرم.

مدیر خانه قرآن شهدای روستای هندی با گلایه از مسئولان قرآنی که حمایتی از خانه‌های قرآن روستایی ندارند، گفت: قبلاً تبلیغات اسلامی به ما وعده می‌داد که پس از پایان کلاس‌ها قرآن‌آموزان را به اردوی تفریحی اعزام خواهد کرد و من نیز این وعده را به قرآن‌آموزان انتقال می‌دادم اما در پایان کلاس این وعده عملی نمی‌شد و من به عنوان مدیر و مربی خانه قرآن در برابر قرآن‌آموزان شرمنده می‌‎شدم.

وی افزود: البته تلاش کردم اردوهایی را در همان شهرستان الشتر که مناطق آب و هوایی و سرسبز زیادی همچون کهمان را دارد، برای قرآن‌آموزان برگزار کنم و همین اقدامات باعث می‌شد انگیزه قرآن‌آموزان بالا برود.

این بانوی فعال قرآنی با اشاره به علاقه و ارادت خود به قرآن و علاقمندی به فعالیت در حوزه قرآن، اظهار کرد: امروز کودکان و نوجوانان بازی‌ها و سرگرمی‌های زیادی دارند که این باعث می‌شود فرصتی برای حضور در کلاس‌های آموزش قرآن خانه‌ها و مؤسسات قرآنی را نداشته باشند که لازم است برای جذب مخاطب قرآنی ایده‌های مناسبی اندیشیده شود و به نظرم تشویق، برگزاری اردو، معرفی داستان‌های قرآنی و بازی‌های قرآنی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد و انگیزه مخاطبان قرآنی را بالا ببرد.

انتهای پیام
captcha