تجلیل از نیم قرن خدمات «محمدحسین سبزعلی» در رویداد قرآنی مشکات
کد خبر: 4163471
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

تجلیل از نیم قرن خدمات «محمدحسین سبزعلی» در رویداد قرآنی مشکات

همزمان با آئین افتتاحیه مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات از نیم قرن خدمات قرآنی محمدحسین سبزعلی، مدرس قرآن و ریاست کمیته فنی این دوره از مسابقات مشکات، تجلیل شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با آئین افتتاحیه مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات که صبح امروز شنبه ۲۸ مرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام‌جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات و  امام‌جمعه شهر کوهسار البرز، جمعی از چهره‌های قرآنی کشور و عموم علاقه‌مندان، در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار کوهسار برگزار شد از نیم قرن خدمات قرآنی محمدحسین سبزعلی، مدرس قرآنی کشور تجلیل شد.

محمدحسین سبزعلى در اول آبان ماه سال ۱۳۳۵ در شهر تهران چشم به جهان هستى گشود. تولد او در خانواده‌اى مذهبى، زمینه‌ساز پرورش در مسیر پربرکت قرآن کریم شد. شنیدن تلاوت قرآن توسط یکى از اعضاى هیئت محله اولین بارقه‌هاى عشق و علاقه به تلاوت قرآن را در او ایجاد کرد.

پس از آن آشنایى با یک قارى به نام حاج محمد ثابتى و شرکت در کلاس‌هاى آموزش او، اشتیاق آقاى سبزعلى را به امر تلاوت قرآن دو چندان کرد. محمد‌حسین سبز‌على از پدر و مادرش، آقاى محمد ثابتى و نیز استاد ابراهیم پور‌فرزیب(مولایی) به عنوان افراد مؤثر در امر تربیت و آموزش قرآن خود یاد مى‌کند.

او توصیه‌هاى مقام معظم رهبرى از سال ۱۳۵۲ و همچنین شرکت در جلسات قرآن مسجد‌ على‌ابن‌ موسى‌الرضا علیه السلام را در این مسیر بسیار مؤثر مى‌داند. ‌سبزعلى آموزش علوم مختلف قرآنى را از سال ۱۳۵۰ در تهران آغاز کرد و داراى دیپلم طبیعى است.

وی در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرده و سه فرزند دارد. محمد‌حسین سبزعلى براى اولین بار در سال ۱۳۵۹ موفق شد در رادیو سراسرى تلاوت کند.

شیوه قرائت محمدحسین سبزعلی

‌محمدحسین سبزعلى در امر تلاوت قرآن در ابتدا از استاد عبدالباسط سپس از محمود على البناء تقلید مى‌کرد و به مدت دو سال از مرحوم شعبان محمود عبدالعزیز صیاد و آنگاه از مرحوم مصطفى اسماعیل تقلید مى‌کرد. او در زمینه تقلید از قاریان مشهور کشور مصر معتقد است: «باید از بزرگان و مشاهیر قرائت قرآن در جهان که قدمت بسیار دارند تقلید نمائیم و تلاش کنیم با قاریان کنونى کشور مصر به رقابت بپردازیم».

محمدحسین سبزعلى، نخستین‌بار در سال ۱۳۵۲ در مسجد کرامت مشهد مقدس در محضر مقام معظم رهبرى به تلاوت پرداخت و ایشان او را تشویق کردند. او تاکنون بار‌ها در حضور معظم له به تلاوت قرآن پرداخته است.

محمدحسین سبزعلى از سال ۱۳۶۰ تا کنون بار‌ها در مسابقات مختلف قرآن در استان‌ها و شهرهاى مختلف به داورى پرداخته است. در سال ۱۳۶۰ مقام دوم استان تهران و نیز مقام دوم مسابقات بین‌‎المللى سازمان اوقاف را کسب کرده و همچنین در سال ۱۳۷۵ در مسابقات بین‌المللى کشور مالزى شرکت کرده و مقام دوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

او از سال ۱۳۵۰ به تدریس در زمینه‌هاى مختلف قرآنى در حسینیه‌ها، مساجد، جلسات و هیئت‌هاى مذهبى مبادرت ورزیده است.

انتهای پیام
captcha