مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران امروز پایان می‌یابد + عکس
کد خبر: 4163609
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران امروز پایان می‌یابد + عکس

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران، عصر امروز با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق و برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران پایان می‌یابد + عکس

به گزارش ایکنا، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران عصر امروز 29 مرداد، با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق و نیز برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

این مسابقات از روز 23 مردادماه در بخش بانوان آغاز شد و رقابت‌ها در این بخش تا روز 24 مرداد ادامه داشت. در بخش بانوان نزدیک به 90 نفر در رشته‌های مختلف حضور داشتند.

در ادامه و از روز 26 مردادماه رقابت‌ها در بخش آقایان آغاز شد و امروز 29 مردادماه با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

در اولین روز رقابت‌ها در بخش آقایان که روز 26 مردادماه بود، شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند. 

در ادامه و در روز جمعه ۲۷ مردادماه نیز مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دو رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق ادامه یافت. همچنین روز ۲۸ مردادماه نیز در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رشته‌های اذان و دعاخوانی به رقابت با هم پرداختند و در نوبت بعدازظهر نیز ادامه رقابت در رشته قرائت تحقیق برگزار شد.

در نهایت و در‌ آخرین روز این رقابت‌ها از ساعت 13 امروز شاهد برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق که تنها رشته دارای فینال این مسابقات است، خواهیم بود. 

از ساعت 17 نیز مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برگزیده با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. 

یادآور می‌شود در بخش آقایان این مسابقات 150 شرکت کننده‌ در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعاخوانی، اذان و مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم حضور دارند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha