حمایت مالی از مساجد وظیفه تمام مسئولان است
کد خبر: 4164061
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

حمایت مالی از مساجد وظیفه تمام مسئولان است

استاندار فارس با یادآوری نقش مساجد در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی گفت: حمایت مالی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از مساجد وظیفه همه مسئولان است.

محمدهادی ایمانیه،‌ استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 30 مردادماه در اجلاسیه بین‌المللی روز جهانی مسجد در شیراز با بیان اینکه مسجد همواره کانون تربیت انسان‌های انقلابی بوده است، بزرگان هر شهر و دیاری را برخاسته از قلب مساجد دانست.

وی با تصریح اینکه انقلاب اسلامی از مساجد به پیروزی رسید، گفت: تربیت‌شدگان مساجد به دو دسته قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقسیم می‌شوند. پیش از انقلاب، مسجد کانون تربیت نیروهای انقلابی و پایگاه پیروزی انقلاب بود و در دوره دفاع مقدس کانون اعزام رزمندگان و ارسال نیازها به جبهه جنگ تحمیلی بود.

ایمانیه با بیان اینکه مسجد در دوره کرونا نیز محل ارسال بسته‌های معیشتی به آسیب دیده ها و مراکز واکسیناسیون شدند، بر ضرورت حفظ این پایگاه‌ها تأکید کرد.

استاندار فارس، مساجد و کانون‌های شکل گرفته با مرکزیت این اماکن را از سنگرهای قوی مقابله با نقشه دشمنان و همچنین حفظ جوانان و نوجوانان دانست و افزود: حمایت مالی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از مساجد وظیفه همه مسئولان است.

وی خواستار توجه به موقوفه مساجد شد و افزود: موقوفه عمران مساجد یکی از راه‌های تقویت بنیه مالی مساجد است. حل این مسئله در سفر اخیر رئیس قوه قضائیه پیگیری شد و در سفر دوم رئیس جمهور نیز دنبال می‌شود تا به نتیجه برسد.

ایمانیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در این استان گفت: در این طرح بنا شده است همراه با واگذاری هر مجتمع مسکونی باید مسجد، مدرسه و مرکز بهداشت نیز تکمیل و در جهت بهره‌برداری مردم واگذار شود.

استاندار فارس بیان کرد: با همکاری شهرداری‌ها قسمتی از مساجد که از نظر شرعی مجاز است، با تغییر کاربری در جهت اداره مباحث مالی مساجد مورد استقاده قرار خواهد گرفت.
وی در پایان بر ضرورت احداث خانه‌های عالم در کنار مساجد تأکید کرد و از رایزنی‌های انجام شده با وزارت نفت برای همکاری در احداث این منازل خبر داد.

انتهای پیام
captcha