فیلمسازان جوان را پس از حرفه‌ای شدن رها می‌‌کنیم + فیلم
کد خبر: 4165341
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
مدیرعامل باشگاه فیلم سوره در پاسخ به ایکنا:

فیلمسازان جوان را پس از حرفه‌ای شدن رها می‌‌کنیم + فیلم

محمد جواد موحد گفت: باشگاه فیلم سوره از اساس با هدف حمایت از جوانان کار خود را آغاز کرده است و برای همین وقتی فیلمسازی به بخش حرفه‌ای راه پیدا می‌کند، رها شده و  سراغ جوان بعدی می‌رویم.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری باشگاه فیلم سوره با عنوان «آغازی برای فیلمسازان آینده سینمایی ایران» با حضور محمد‌جواد موحد؛ مدیر عامل باشگاه فیلم سوره، محسن ملکی؛ معاون توانمندسازی باشگاه فیلم سوره و حامد یامین‌پور؛ معاون ستاد باشگاه فیلم سوره امروز پنجم شهریور در مرکز فیلم سوره برگزار شد.

در آغاز این جلسه موحد گفت: وارد دهمین سال فعالیت باشگاه فیلم سوره شدیم. قدم‌های نخستین باشگاه با چند فیلمساز آغاز شد و روز به روز بر تعداد فیلمسازان جوان مورد حمایت باشگاه افزوده شد؛ به‌نحوی‌که تا به امروز 250 فیلم کوتاه در باشگاه فیلم سوره تولید شده است. در کنار فیلم کوتاه، سه فیلم سینمایی «21 روز بعد»، «دیدن این فیلم جرم است» و «مصلحت» ساخته شدند. همچنین دو سریال «کتونی زرنگی» و «تازه‌وارد» مجموعه‌هایی بودند که باشگاه سوره بانی آن بوده است.

موحد با بیان اینکه در آغاز فعالیت برخی‌ها به موفقیت این باشگاه مشکوک بودند، بیان کرد: در آغاز شاید برخی‌ها تصور روشنی از فعالیت باشگاه نداشتند اما به هر حال این اتفاق رخ داد و تولیدات باشگاه فیلم سوره شک و شبهه مدیران را از بین برد. درباره عملکرد باشگاه سوره در حوزه فیلم کوتاه همین‌ اندازه بس که بدانید جشنواره‌ای در داخل کشور نبوده که آثار آثار باشگاه در آن برگزیده یا کاندید نشده باشند.

محسن ملکی نیز در این جلسه تصریح کرد: فیلمسازان کوتاه فضا کافی برای انتقال تجربه در اختیارشان نیست البته انجمن سینمایی جوان کمک‌های لازم را در امر تولید انجام می‌دهند اما باز هم کمبودهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. باشگاه فیلم سوره تشکیل شد تا این نقصان را برطرف کند تا فیلمسازان جوان بتوانند نقصان‌های خود را به واسطه این مرکز برطرف کنند.

وی ادامه داد: باشگاه فیلم سوره در تمام حوزه‌های کاری خود تلاش می‌کند به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کند و هیچگاه به آن چیزی که داشته نیز اکتفا نکرده است زیرا معتقد است جوانان این مرز و بوم نیاز دارند تا حمایت‌ها از آنها روز‌به‌روز بیشتر شود. یکی از اقدامات حمایتی از جوانان فیلمساز هم، پایین آوردن سن فیلمسازان در این باشگاه است به‌نحویکه امروز ما از 18 سال فیلمساز در باشگاه داریم. در ضمن سالانه 10 الی 15 فیلمساز جوان به واسطه باشگاه فیلم سوره تربیت شده و به عرصه فیلمسازی راه پیدا می‌کنند.

یامین‌پور معاون باشگاه فیلم سوره نیز بیان کرد: عوامل پشت دوربین همیشه کمتر دیده می‌شوند و همین عامل سبب شده استعدادهای بزرگی نادیده گرفته شود برای همین باشگاه فیلم سوره در این حوزه نیز وارد عمل شده و در بخش‌هایی چون تدوین، فیلمبرداری، طراحی، صدابرداری و ... وارد فعالیت شده است. در این راستا فراخوانی به زودی اعلام خواهد شد تا نیروهایی علاقمند به این عرصه بتوانند به شکل دلخواه به فعالیتشان در سینما ادامه دهند.

در انتهای جلسه خبرنگار ایکنا سوال کرد: در عرصه داستانی، باشگاه فیلم سوره، سه فیلم سینمایی خوب روانه پرده کرده است که در ژانر سیاسی هستند. آیا باشگاه سوره تصمیم ندارد دیگر موضوعات سینمایی از جمله قصص قرآنی را بیازماید؟ همچنین باشگاه سوره در صدد همکاری با فیلمسازان پیشکسوت نیست؟

موحد جواب داد: هنرمند برای ما اصالت دارد برای همین به او سفارش نمی‌دهیم بلکه خود هنرمند است موضوع را بیان کرده و ما از او حمایت می‌کنیم. در این راستا سه اثر سینمایی باشگاه فیلم سوره با دغدغه شخصی فیلمساز جلوی دوربین رفتند. درباره همکاری با فیلمسازان پیشکسوت باید بگویم که این باشگاه از اساس با هدف حمایت از جوانان کار خود را آغاز کرده است. برای همین وقتی در باشگاه سوره فیلمسازی به بخش حرفه‌ای راه پیدا می‌کند، رها شده و  سراغ جوان بعدی می‌رویم.

در خاتمه این جلسه مدیر عامل باشگاه فیلم سوره اعلام کرد: سه اثر تولیدی آماده جلوی دوربین داریم یک فیلم سینمایی و دو سریال که در آینده نزدیک فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد. نام این آثار طی چند روز آینده رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام
captcha