فعالیت 17 دارالقرآن در آموزش و پرورش در لرستان
کد خبر: 4165418
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴

فعالیت 17 دارالقرآن در آموزش و پرورش در لرستان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان از فعالیت 17 دارالقرآن تحت پوشش آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: سه درخواست جدید برای تأسیس دارالقرآن نیز به وزارت آموزش و پرورش ارسال کرده‌ایم.

ابراهیم عزیزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش لرستانابراهیم عزیزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از ‏لرستان با اشاره به فعالیت 17 دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش این استان گفت: این دارالقرآن‌ها در شهرها و مناطق مختلف استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در زمینه آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن فعالیت دارند، افزود: قبل از این آمار دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان 15 دارالقرآن بود که تعداد این دارالقرآن‌ها اکنون به 17 مورد رسیده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در ایام تابستان این دارالقرآن‌ها در زمینه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت داشتند و در سال‌ تحصیلی جدید برنامه‌های قرآنی از سر گرفته می‎‏شود،  اضافه کرد: در ناحیه یک خرم‎آباد که قبل از این یک دارالقرآن داشتیم اکنون دو دارالقرآن داریم و در ناحیه دو خرم‎آباد نیز یک دارالقرآن فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان دورود نیز دو دارالقرآن داریم و در سایر شهرستان‌های استان نیز هر کدام یک دارالقرآن فعالیت دارد و علاوه بر این در کوهنانی کوهدشت، رومشکان و چگنی نیز هر کدام یک دارالقرآن داریم.

عزیزی با اشاره به اینکه سه درخواست جدید برای تأسیس دارالقرآن نیز به وزارت آموزش و پرورش ارسال کرده‌ایم، گفت: در شهرستان الشتر یک دارالقرآن ویژه پسران و آقایان داریم که درخواست برای راه‌اندازی دارالقرآن ویژه دختران و بانوان داده شده است، فیروزآباد الشتر نیز درخواست راه‌اندازی دارالقرآن داده است و در شهرستان بروجرد که یک دارالقرآن ویژه دختران و بانوان داریم، درخواست برای راه‌اندازی یک دارالقرآن ویژه پسران و آقایان داده شده است که در صورت کسب مجوز تعداد دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان به 20 مورد خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha