استعدادیابی قرآنی مورد توجه دارالقرآن‌ها باشد
کد خبر: 4169286
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مدیر دارالقرآن شهید والیزاده خرم‌آباد:

استعدادیابی قرآنی مورد توجه دارالقرآن‌ها باشد

هادی پورهاشمیان با اشاره به مشکلات این دارالقرآن در زمینه نداشتن تجهیزات آموزشی و تأکید بر استعدادیابی قرآنی گفت: برای جذب مخاطب قرآنی به‌ویژه دانش‌آموزان باید به‌دنبال راهکارهای جدید باشیم که برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مدارس می‌تواند اقدام خوبی باشد.

دارالقران شهید والیزادههادی پورهاشمیان، مدیر دارالقرآن شهید والیزاده ناحیه یک آموزش و پرورش خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه این دارالقرآن زیر نظر اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان فعالیت دارد، گفت: این دارالقرآن دانش‎آموزان مدارس ناحیه یک خرم‎آباد را تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی دارد.

وی ادامه داد: دارالقرآن شهید والیزاده یک مکان مستقل در منطقه جلال‌آل احمد خرم‎آباد دارد اما به دلیل اینکه هنوز تجهیزات مورد نیاز مهیا نیست قادر به برگزاری کلاس‎ها در دارالقرآن نیستیم و از کلاس‎های دارالقرآن شهیده لعبت نادی خرم‌آباد استفاده می‎کنیم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه دارالقرآن شهید والیزاده فعالیت خود را به‌طور رسمی از تابستان امسال شروع کرده و قبل از این فعالیت بخش دانش‌آموزان پسر در قالب همان دارالقرآن شهیده لعبت نادی انجام می‌گرفت که اکنون دارالقرآن ویژه دانش‌آموزان پسر نیز تأسیس شده است، از برگزاری کلاس‎های آموزش حفظ، قرائت و اذان در این دارالقرآن خبر داد و افزود: این کلاس‎ها تابستان امسال برگزار که با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان پسر مواجه شد.

مدیر دارالقرآن شهید والیزاده ناحیه یک آموزش و پرورش خرم‎آباد در بیان مشکلات این دارالقرآن، گفت: از نظر تجهیزات آموزشی شامل میز و صندلی ویژه قرآن‌آموزان و مربیان و همچنین میز کامپیوتر با مشکل مواجه هستیم که در این راستا درخواست‌هایی به اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان داده‌ایم که امیدوارم نوسازی مدارس در این زمینه ما را یاری دهد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اولویت را با تجهیز مدارس می‎داند و قرار است از مهرماه که سال‌تحصیلی آغاز می‎شود بعد از تجهیز مدارس به تجهیز کردن دارالقرآن‌ها و کانون‌ها نیز اقدام کند که این روند می‎تواند برای تجهیز شدن دارالقرآن زمان‌بر شود.

پورهاشمیان با بیان اینکه این نوع برخورد در واقع نوعی کم‌لطفی، بی‎مهری و مهجور شدن بحث قرآن، کانون‌ها و دارالقرآن‌هاست و نباید آموزش را بر پرورش مقدم دانست بلکه باید این دو را مکمل و در کنار هم دید، گفت: در این دارالقرآن 10 مربی قرآن مشغول هستند و این در حالی است که هنوز هیچ حمایتی از سوی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس نشده است.

وی با بیان اینکه قرآن‌آموزان ما اکثراً در مقطع ابتدایی قرار دارند و برای تشویق آنها نیازمند جذابیت بخشیدن به برنامه‌ها و مکان دارالقرآن هستیم که در این زمینه توانایی مالی نداریم، اضافه کرد: برای جذب مخاطب قرآنی در صدد هستیم با آغاز سال‌تحصیلی جدید مربیان دارالقرآن را به مدارس ناحیه یک شهر خرم‎آباد اعزام کنیم تا با دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‎های قرآنی از نزدیک و چهره به چهره صحبت کرده و فعالیت‌های دارالقرآن را برای آنها معرفی کنند.

مدیر دارالقرآن شهید والیزاده ناحیه یک آموزش و پرورش خرم‎آباد با بیان اینکه استعدادیابی قرآنی باید مورد توجه دارالقران‌ها باشد، اظهار کرد: برای جذب مخاطب قرآنی به‌ویژه دانش‌آموزان باید به‌دنبال راهکارهای جدید باشیم که برگزاری کرسی‎های تلاوت قرآن در مدارس می‎تواند اقدام خوبی باشد.

پورهاشمیان افزود: لازم است اساتید قرآنی، نخبگان و فعالان قرآنی جلساتی با دانش‎آموزان داشته باشند و در رابطه با اهمیت قرآن برای آنها صحبت کنند تا انگیزه آنها نسبت به یادگیری قرآن بالا برود البته تشویق و برنامه‌های تفریحی، زیارتی و ورزشی در کنار فعالیت‌های قرآنی باید مورد توجه دارالقرآن‌ها باشد.

 این فعال قرآنی گفت: برای جذب مخاطب قرآنی از بین دانش‎آموزان و معرفی اهمیت قرآن برای آنها نباید از چهره‌های تکراری مثل معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی استفاده کرد چراکه این روش نتیجه لازم را به‌دنبال نخواهد داشت و بهتر است از وجود اساتید قرآنی و نخبگان قرآن استفاده شود.

انتهای پیام
captcha