دین فراگیرترین زبان ارتباطی ایران است
کد خبر: 4170042
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دین فراگیرترین زبان ارتباطی ایران است

محمدمهدی اسماعیلی در نشستی با دست‌اندرکاران جشنواره‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی کشور تصریح کرد: روشنفکر و هنرمند ما اگر می‌خواهد در جامعه ایرانی مخاطب داشته باشد و مردم پذیرای صحبت‌های او شوند، باید متناسب با این زیست‌بوم که بنا و شاکله آن دینی است، سخن بگوید.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست دست‌اندرکاران جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و نمایشی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول گفت: نقاط عطف مهمی در این دوماه رقم خورد، عزاداری‌های باشکوه در دهه اول محرم، اربعین و دهه پایانی ماه صفر از موارد مهمی بود که توسط مردم عزیز شکل گرفت.

او با تأکید بر اینکه جامعه ما جامعه عمیقا دینی است افزود: روشنفکر و هنرمند ما اگر می‌خواهد در جامعه ایرانی مخاطب داشته باشد و مردم پذیرای صحبت‌های او شوند، باید متناسب با این زیست‌بوم که بنا و شاکله آن دینی است، سخن بگوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به‌رغم تلاش عده‌ای که قصد دارند تا با خط‌کشی حوزه فرهنگ و هنر، از رونق آن بکاهند، عزم و مأموریت ما توسعه فرهنگ و هنر کشور است و به دنبال فراهم کردن همه لوازم موردنیاز آن هستیم.

اسماعیلی گفت: امروز تأکید می‌کنیم حوزه فرهنگ و هنر بی‌تردید پررنگ‌ترین دوره خود را سپری می‌کند و شاهد و گواه این موضوع آمار و اعداد این حوزه است. این رونق‌ها در سالی که این حوزه شاهد، تحریم نه بلکه تهدید بود اتفاق افتاد، حال باید گفت آیا ما به دنبال تعطیلی فرهنگ و هنر هستیم یا آن‌هایی که تهدید می‌کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد جامعه هنری پایبند آرمان‌های مردم ایران هستند گفت: چیزی که موجب حفظ این نظام شده، این است که نظام مولود اراده مردم است.

انتهای پیام
captcha