فعالیت 19 دارالقرآن در مدارس همدان
کد خبر: 4170999
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

فعالیت 19 دارالقرآن در مدارس همدان

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان گفت: با شروع ترم جدید ۱۹ دارالقرآن در استان فعالیت خود را در مدارس شروع کردند.

دارالقرآنمجتبی قمری، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه با توجه به آغاز سال تحصیلی برنامه‌‌های فرهنگی مختلفی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هفته غبارروبی از نمازخانه‌ها را داریم که در همه مدارس استان این برنامه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها در هفته اول مهرماه بیان کرد: امروز، چهارم مهرماه زنگ بیعت در مدارس استان نواخته شد که در دو مدرسه ولایت و شهید تفصیلی این مراسم با حضور خادمان مسجد مقدس جمکران اجرا شد. همچنین در این مدارس یک سرود همگانی هم اجرا خواهد شد و روز چهارشنبه، پنجم مهرماه زنگ جشن نماز در سراسر استان با حضور ائمه‌ جمعه استان و شهرستان‌ها نواخته می‌شود.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: امسال جشن‌های ایام ربیع در همه مدارس اجرا می‌شود، برگزاری دوره‌های آموزشی برای خادمان هیئت‌های دانش‌آموزی استان را داریم و یکی از رویکرد‌های جدی در قالب پرورشی مدارس هیئت‌های دانش‌آموزی است که در سال جدید توجه ویژ‌ه‌ای به آن شده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن در مدارس تصریح کرد: با شروع ترم پاییز ۱۹ دارالقرآن نیز فعالیت خود را در مدارس شروع کردند که در این دوره‌ها به دانش‌آموزان آموزش‌های تخصصی داده‌ می‌شود. همچنین حضور در مدارس برای برگزاری حلقه‌های قرآنی از وظایف این دارالقران‌هاست که جهت حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس استان تماس می‌گیرند.

قمری گفت: آموزش عمومی فعالیت‌های قرآنی با کمک و پیگیری مربیان دارالقرآن در مدارس اجرا می‌شود و آموزش تخصصی در سطح خود دارالقرآن برگزار می‌شود که این دارالقرآن‌ها بخشی از مربیانش به‌صورت موظف و ثابت که به تعداد ۶۰ و بخشی به‌صورت غیر موظف مشغول به کار هستند.

انتهای پیام
captcha