ایران در حوزه‌های فرهنگی کشوری غنی است
کد خبر: 4171038
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
مدیرکل آیسسکو:

ایران در حوزه‌های فرهنگی کشوری غنی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است، با دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش، علوم و فرهنگ(آیسسکو) دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با تأکید بر اهمیت جایگاه آیسسکو در جهان اسلام بر علاقه‌مندی کشورمان برای همکاری بیشتر با این سازمان تأکید کرد.

وی گفت: حوزه دغدغه‌های فرهنگی در جهان اسلام متنوع است و نیاز به رایزنی و گفت و گوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه‌ها وجود دارد و آیسسکو می‌تواند در این میان نقش مهمی را ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از نگاه جامع آیسسکو به همه مسلمانان در جهان افزود: همکاری با جهان اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه‌‌های مشترکی هستند برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

اسماعیلی با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله کشورمان و نقش ایران در نشر و گسترش فرهنگ اسلامی، بر همکاری مشترک با آیسسکو تاکید و از مدیرکل این سازمان برای سفر به تهران دعوت کرد.

در این دیدار سالم بن محمد المالک، دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی برای سفر به تهران، گفت: ایران در حوزه‌های فرهنگی کشوری غنی است.

المالک افزود: از ابتدای تأسیس آیسسکو، کشور ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزه‌های علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامه‌های آیسسکو می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیرکل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را می‌توانیم با همکاری ایران انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha