عالم مصری: بقای نسل اهل بیت(ع) معجزه الهی است
کد خبر: 4171432
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
با تأکید بر تواتر حدیث ثقلین

عالم مصری: بقای نسل اهل بیت(ع) معجزه الهی است

شیخ علی جمعه، عضو هیئت علمای ارشد مصر با تأکید بر تواتر حدیث ثقلین، بقای نسل اهل بیت(ع) را معجزه الهی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون، شیخ علی جمعه، مفتی سابق جمهوری مصر و عضو شورای علمای ارشد این کشور تأکید کرد که بقای نسل اهل بیت پیامبر(ص) یک معجزه الهی و مؤید مولای ما، محمد(ص) خاتم انبیاء و پیامبران است.

شیخ جمعه در پست  خود در فیس‌بوک گفت: مولای ما رسول خدا(ص) پیام را ابلاغ کرد و حقیقت را گفت و این پروردگار آسمان‌ها و زمین بود که از بالای هفت آسمان و از فراز عرش عظیم نبوت او را تصدیق کرد.

شیخ جمعه به حدیث ثقلین پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که کتاب خداوند و عترت اهل بیت(ع) را دو چیز گرانبها توصیف کرد که در بین مردم به امانت گذاشته است و تأکید کرد که بسیاری از علمای مسلمان در کتب مشهور خود به آن پرداخته‌اند.

مفتی سابق مصر گفت: حضرت رسول اکرم(ص) به یقین می‌دانست که نسل او از دو نواده‌اش حسن و حسین(علیهما السلام) تمام زمین را از مشرق تا غرب آن فراخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: امام حسن(ع) در معرض زهر قرار گرفت و به شهادت رسید و امام حسین(ع) کشته و به شهادت رسید، اما خداوند متعال امام علی زین العابدین، فرزند امام حسین(ع) را نجات داد، همان گونه که حسن المثنی و برادرش زید الابلج فرزندان امام حسن مجتبی(ع) را نجات داد و از این سه انسان پاک و پاکیزه، نسل و اولاد شریف زاده شد.

شیخ جمعه در پایان سخنان خود گفت: آنچه از بقای سبط پیامبر و اولاد او می‌بینیم، جز با عنایت الهی نیست.

انتهای پیام
captcha