موانع مالیاتی از سر راه مؤسسات قرآنی برداشته شود
کد خبر: 4174469
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد:

موانع مالیاتی از سر راه مؤسسات قرآنی برداشته شود

مدیرعامل مؤسسه قرآنی گل‌های محمدی پلدختر با اشاره به مشکلات مالیاتی مؤسسات قرآن گفت: پُر کردن اظهارنامه مالیاتی و دفاتر روزنامه، هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیون تومان به دنبال دارد که این هزینه برای مؤسسات قرآن که درآمد چندانی ندارند، سرسام‌آور است و می‌طلبد متولیان امر موانع مالیاتی را از سر راه مؤسسات قرآن بردارند.

موسسه قرآنیفرخنده محمدی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت گل‌های محمدی پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به آغاز غیر رسمی فعالیت این مؤسسه از سال 97 اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله انجام مراحل ثبت مؤسسه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مؤسسه گل‌های محمدی در رده‌های سنی مختلف قرآن‌آموز داریم و کلاس‌هایی مانند روخوانی، روانخوانی، مفاهیم قرآن و کلاس‌های هنری از جمله آموزش نقاشی در این مؤسسه برگزار می‌شود، به بافت فقیر منطقه‌ای که مؤسسه قرآنی گل‌های محمدی در آن قرار دارد اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم کودکان و خانواده‌های آنها را جذب کنیم برخی کلاس‌ها را رایگان و بقیه را با شهریه پایین برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت گُل‌های محمدی پلدختر اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما مربوط به مالیات و دفترهای حسابرسی است که باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد، تا قبل از این می‌گفتند که برای معافیت از مالیات اظهارنامه مالیاتی پُر کنید. برای اینکه مشمول این معافیت مالیاتی شویم باید علاوه‌ بر پر کردن اظهارنامه مالیاتی دفاتر قانونی(دفتر روزنامه و دفتر پلمپ) نیز  انجام دهیم که هزینه پُر کردن این دفاتر آن هم در حد مشاوره بیشتر از چهار میلیون تومان خواهد بود که این هزینه برای مؤسسات که درآمد چندانی ندارند، سرسام‌آور است.

محمدی با بیان اینکه درخواست ما از متولیان امر این است که موانع مالیاتی را از سر راه مؤسسات قرآنی بردارند، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی با توجه به تورم در حوزه اقتصادی و با توجه به اینکه درآمد چندانی ندارند از دستگاه‌های متولی توقع کمک مالی و معنوی دارند.

این بانوی فعال قرآنی گفت: بعد از سیل 1398 در پلدختر از طرف متولیان قرآنی استان قرآن‌هایی به مؤسسات قرآنی اهدا شده است اما متأسفانه در حال حاضر حتی رحل قرآن که جزء امکانات اولیه برای هر مؤسسه‌ قرآنی به حساب می‌آید نیز محروم هستیم و قرآن‌آموزان باید هنگام قرائت قرآن را روی زمین و یا دست خود نگه دارند.

انتهای پیام
captcha