دنیا بداند دفاع مقاومت فلسطین در همه قوانین به رسمیت شناخته شده است
کد خبر: 4175124
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
ائمه جماعات سوریه:

دنیا بداند دفاع مقاومت فلسطین در همه قوانین به رسمیت شناخته شده است

ائمه جماعات و وزیر اوقاف سوریه ضمن محکوم کردن حمایت کشورهای غربی از جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم غزه گفتند، دنیا باید حق مقاومت فلسطین در دفاع از سرزمین خود را که در همه قوانین به رسمیت شناخته شده است، درک کند.

به گزارش ایکنا به نقل از سانا، ائمه جماعات و خطبای مساجد سوریه در خطبه های نماز جمعه دیروز خود بر حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیست و دفاع از حقوق مشروع خود تا آزادی سرزمین و مقدساتشان تاکید کردند.

ائمه جماعات و خطبای مساجد سوریه به اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله جنایات و ریختن خون کودکان، زنان و سالخوردگان فلسطینی  بدون هیچ گونه بازدارندگی وجدانی و اخلاقی و تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی اشاره کردند و گفت: مدعیان دفاع از حقوق و آزادی‌ها در آمریکا و جهان غرب با غرور و تکبر از رژیم اشغالگر حمایت  تسلیحاتی و تجهیزاتی می‌کنند و حق ملت فلسطین برای دفاع از سرزمین و مقدسات خود را به فراموشی سپرده‌اند.

آنها از کشورها و مردمی که دوستدار آزادی، عدالت و صلح هستند خواستند تا در برابر حملات رژیم صهیونیستی از مردم فلسطین حمایت کنند.

 محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه نیز در خطبه نماز جمعه دمشق گفت: دیروز در سوگ شهدای دانشکده نظامی حمص بودیم که به دست عمال رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و امروز با شهدای فلسطین وداع می‌کنیم که مستقیماً به دست این رژیم به شهادت رسیدند، زیرا نبرد سوریه و فلسطین یکی است که همانا نبرد حق علیه باطل است.

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه

وزیر اوقاف سوریه تصریح کرد: در مقابل صفوف منفور غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا در حمایت از کشتارهای صهیونیستی علیه مردم فلسطین امروز، ملت‌های عربی و اسلامی در اقصی نقاط زمین متحد در حمایت از ملت فلسطین و آرمان آنها در  آزادی سرزمین خود، احیای حقوق و حمایت از مسجد مبارک الاقصی ایستاده‌اند.

عبدالستار السید افزود: بیش از هفت دهه است که همه دنیا ایستاده و نظاره‌گر ریخته شدن به ناحق و خیانتکارانه خون مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها هستند، اما امروز اکثر کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی در کارزار کشتار، آوارگی و نابودی میلیون‌ها نفر از فلسطینی‌ها برای ریشه کن کردن آنها از سرزمین و ریشه‌شان شریک هستند.

وزیر اوقاف از جهان خواست تا متوجه شود که مقاومت فلسطین یک جنبش آزادیبخش ملی و نه تروریست است، بلکه دفاع مشروع از حقوق و مقدسات شناخته شده در همه قوانین و مقررات به رسمیت شناخته شده است.

ائمه جماعات و خطبای مساجد سوریه در پایان خطبه‌های خود از خداوند متعال خواستند تا از مردم مقاوم فلسطین حمایت کند و شهدایی را که برای دفاع از حق و خاک خود قیام کرده‌اند رحمت کند و به مجروحان آنان شفا دهد و آنان را بر دشمن مستکبر پیروز گرداند.

دنیا بداند دفاع مقاومت فلسطین در همه قوانین به رسمیت شناخته شده است/آماده

انتهای پیام
captcha