تنظیم فهرست ترور چهره‌های مذهبی و سیاسی فلسطین از سوی صهیونیست‌ها
کد خبر: 4175652
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

تنظیم فهرست ترور چهره‌های مذهبی و سیاسی فلسطین از سوی صهیونیست‌ها

وب‌سایت انگلیسی میدل ایست آی از انتشار فهرست ترور چهره‌های مذهبی و سیاسی فلسطینی در یک کانال تلگرامی متعلق به صهیونیست‌های افراطی در تلگرام خبر داده که شامل نام شیخ عکرمه صبری، امام و خطیب مسجدالاقصی نیز می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی پست، وب‌سایت انگلیسی میدل ایست آی روز شنبه، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که شیخ عکرمه صبری امام جماعت مسجدالاقصی از جمله ده‌ها فلسطینی است که اسامی و محل نگهداری آنها در یک کانال تلگرامی متعلق به صهیونیست‌های افراطی در تلگرام منتشر و گردانندگان خواستار قتل آنها شده‌اند.

این کانال که شکارچیان نازی‌ها 2023 نام دارد، اهدافی را ـ که عکس‌های آنها اغلب با تیراندازی همراه است ـ به عنوان «نازی‌هایی که آزادانه در حال پرسه زدن هستند و هنوز نابود نشده‌اند» توصیف می‌کند.

به نوبه خود، خالد زبارقه، رئیس تیم حقوقی صبری، به میدل ایست آی گفت که شیخ عکرمه صبری از تهدیدی که با آن روبه‌رو بود، آگاه بود که به گفته او در معرض تهدید جناح‌های یهودی افراطی، تحت حمایت عناصری در کابینه رژیم قرار گرفته بود.

به گفته وی، در پی این وضعیت شیخ عکرمه با پادشاهی اردن، متولی اماکن مقدس در قدس و کنسولگری‌های عربی در بیت‌المقدس تماس گرفت تا آنها را از وخامت اوضاع مطلع کند.

افراد دیگری که در کانال تلگرام شناسایی شده‌اند شامل رهبران مذهبی، شخصیت‌های سیاسی، روزنامه‌نگاران، مقامات دولتی و فعالان و همچنین اعضای ادعایی حماس و مبارزان فلسطینی هستند.

این کانال عبری‌زبان روز دوشنبه 9 اکتبر با تشدید درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و جهاد اسلامی در غزه و در پی عملیات «طوفان الاقصی» که مقاومت فلسطین در روز شنبه در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی آغاز کرد علیه فلسطینی‌ها و مسجدالاقصی، ایجاد شده است.

این کانال از مقامات امنیتی خواست تا کسانی را که ذکر کرده دستگیر و بازجویی کنند و آنها را به دست عدالت بسپارند. این کانال همچنین از کاربران خواست لینک خود را به اشتراک بگذارند تا دیگران نیز بتوانند به آن بپیوندند.

بسیاری از نامه‌ای ذکرشده زن هستند، از جمله تعدادی از زنان شاغل در امور اداری مسجدالاقصی، برخی از افرادی که در این لیست قرار داشتند نیز به اتهاماتی مانند پرتاب سنگ به سوی شهرک‌نشینان اسرائیلی محکوم شده‌اند.

شیخ عکرمه صبری (85 ساله) مفتی سابق بیت‌المقدس، رئیس شورای عالی اسلامی و یکی از امامان جماعت اصلی در مسجدالاقصی است. او از اوایل دهه 1970 در این مسجد بزرگ خطبه‌های نماز جمعه را ایراد می‌کرد، تاکنون چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی دستگیر شده است.

این کانال مختصات جی‌پی‌اس منزل صبری را ارائه می‌کند و از مخاطبان خود خواسته است که به وی حمله کنند.

زبارقه در این زمینه گفت که گروه‌هایی که خواهان کشتن فلسطینیان برجسته هستند از نفوذ فزاینده‌ای در کنست و تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی برخوردارند.

این کانال همچنین خواستار حمله به مکان های خاص از جمله مساجد، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها شد و روز سه‌شنبه مختصات یک مسجد در شهر نابلس کرانه باختری را منتشر کرد و خواستار بمباران آن شد.

بسیاری از فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی سال 1948 و کرانه باختری و قدس به‌طور فزاینده‌ای نگران تهدید فزاینده گروه‌های راست افراطی هستند که با لفاظی‌های تحریک‌آمیز رهبران رژیم صهیونیستی، پیش از حمله زمینی مورد انتظار به غزه، تقویت می‌شود.

این کانال یکی از تعداد کانال‌ها در تلگرام و سایر سرویس‌های پیام‌رسانی است که توسط میدل ایست آی شناسایی شده و به نظر می‌رسد در حال حاضر به خشونت علیه فلسطینی‌ها دامن می‌زند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha