مصر؛ میزبان مجمع عمومی رؤسای مسابقات بین‌المللی قرآن جهان
کد خبر: 4178695
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

مصر؛ میزبان مجمع عمومی رؤسای مسابقات بین‌المللی قرآن جهان

کمیته عالی مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ادعیه دینی پورت سعید مصر از برگزاری مجمع عمومی رؤسای مسابقات بین‌المللی قرآن سراسر جهان در مسجد مصر واقع در پایتخت اداری جدید این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از قاهره 24، مسئولان استان پورت سعید مصر در حال آماده‌سازی مقدمات برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهال دینی در این شهر هستند.

کمیته عالی مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال دینی پورت سعید با اعلام این خبر تصریح کرد: قرار است در جریان این دوره رقابت‌ها مجمع جهانی مسابقات بین‌المللی با حضور رؤسای تمامی مسابقات قرآن از سراسر جهان نیز برگزار شود.

هفتمین دوره از مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهال دین پورت سعید مصر به نام و یاد شیخ شحات محمد انور، قاری مصری و از بزرگان تلاوت قرآن کریم در مصر و جهان اسلام نام‌گذاری شده است.


بیشتر بخوانید:


عادل مصیلحی، هماهنگ‌کننده و مدیر اجرایی مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال دینی پورت سعید اعلام کرد که برای اولین بار مجمع عمومی تمامی مسابقات بین‌المللی قرآن جهان در مصر برگزار می‌شود و فعالیت‌های هفتمین دوره این رقابت‌ها در کانون توجه جهانیان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: حضور مجمع جهانی مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم در این دوره از مسابقات، اقدام مهمی است چرا که این مجمع در زمان حضور خود اقدام به برگزاری دوره‌هایی برای داوران به منظور تقویت و یکسان‌سازی استاندارد‌ها و مبانی ارزیابی شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی خواهد کرد.

مسئول کمیته برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم پورت سعید نیز تصریح کرد: برنامه بازدید رؤسای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورهای مختلف و همچنین شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات از دارالقرآن الکریم پایتخت جدید و مسجد مصر نیز تدارک دیده شده است و هدف از برگزاری این بازدیدها آشنا کردن مسئولان، داوران و شرکت‌کنندگان در این مسابقات با جایگاه قرآن کریم در مصر است.

به گفته مسئولان کمیته عالی برگزارکننده مسابقات، امسال مرحله نهایی این مسابقات از تاریخ دوم تا ششم فوریه ۲۰۲۴ (13 تا 17 بهمن) در شهر پورت سعید برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha