اساسنامه بنیاد پویانمایی ایران تصویب شد
کد خبر: 4180361
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

اساسنامه بنیاد پویانمایی ایران تصویب شد

اساسنامه بنیاد پویانمایی ایران در نودوسومین جلسه شورای هنر با اکثریت آرا تصویب شد.

به گزارش ایکنا، نودوسومین جلسه شورای هنر عصر دوشبنه، 15 آبان، به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای آن تشکیل شد.

در این جلسه، اساسنامه «بنیاد پویانمایی ایران» تصویب شد.

بر این اساس بنیاد پویانمایی ایران به منظور برنامه‌ریزی با هدف تقویت جایگاه پویانمایی، حمایت از تولید آثار، رشد، توسعه و ارتقای سطح کمی و کیفی زیرساخت‌ها و تشویق و تسهیل گری برای سرمایه‌گذاری و تولید آثار پویانمایی ایجاد خواهد شد.

پیش از این در 30 مهر ماه سال جاری و همزمان با نشست علنی مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛ نمایندگان با ماده ۷۴ این لایحه موافقت کردند.

در همان تاریخ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح این ماده گفته بود: «در ردیف تولید فیلم سینمایی فاخر و ارزشمند در موضوعات تاریخی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و سبک زندگی ایرانی - اسلامی سالانه تولید ۲۰ فیلم در دستور کار داریم. برای گام نخست در جشنواره پیش روی فجر به این عدد خواهیم رسید که اتفاق بسیار مهمی است.»

وی در مورد افزایش تولید پویانمایی اظهار کرده بود: «در رابطه با تولید پویانمایی اعداد، اعداد بزرگی است. ما در دولت و شورای هنر پیشنهاد دادیم که بنیاد پویانمایی را در وزارت فرهنگ راه‌اندازی کنیم، به‌رغم اینکه سیاست دولت افزایش ساختار نیست، اما به دلیل اهمیتی که موضوع پویانمایی دارد این مسئله در دستور قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌ها آماده نیست، به این ترتیب از ۷۳۰۰ ساعت به ۱۰۰۰ ساعت کاهش پیدا می‌کند.»

در نهایت این ماده به رأی گذاشته شد و توانست ۱۴۰ رأی موافق و ۱۷ رأی مخالف را کسب کند.

انتهای پیام
captcha