اعلام نتایج مسابقه قرآنی «برترین برترین‌ها» در قطر + فیلم
کد خبر: 4181491
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

اعلام نتایج مسابقه قرآنی «برترین برترین‌ها» در قطر + فیلم

مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی برترین حافظان قرآن کریم قطر (اول الاوائل) با معرفی نفر برتر و قدردانی از هیئت داوران برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه،  غانم بن شاهین الغانم، وزیر اوقاف و امور اسلامی قطر در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآنی «اول الاوائل» در هتل شرایتون دوحه از محمد سعد عبدالجلیل حافظ مصری، رتبه  اول این مسابقات، تجلیل کرد.

این مسابقات که دوره نخست  آن در سال 2016 برگزار شد، بخش بین‌المللی مسابقات قرآن شیخ جاسم بن محمد بن ثانی است که به علت شیوع کرونا دوره دوم آن با تأخیر چند ساله برگزار شد. 

در مراسم اختتامیه همچنین از کمیته داوران مسابقات به ریاست شیخ احمد عیسی المعصراوی تجلیل و به نفر برگزیده این مسابقات، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال قطر (حدود 14 میلیارد تومان) اهدا شد.

ناصر یوسف السلیطی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم بن محمد در سخنانی در این مراسم تأکید کرد که این مسابقات با عزم مسئولان و فداکاری کارکنان آن برگزار شده است.

وی افزود: بیش از ربع قرن پیش، مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم بن محمد راه‌اندازی شد و این مسابقات سال به سال رشد می‌کرد تا اینکه بخش بین‌المللی آن با عنوان «اول الاوائل» به آن اضافه شد.

همچنین جاسم عبدالله محمد العلی، عضو کمیته برگزاری مسابقات و معاون رئیس اداره دعوت و ارشاد دینی قطر، تأیید کرد که این مسابقه جایگاهی متمایز در بین مسابقات جهانی و داخلی و بیش از 30 سال قدمت دارد.

وی افزود: وجه تمایز این دوره از فصل قبل دو برابر شدن تعداد شرکت‌کنندگان است که در دوره اول 40 نفر بودند و در این دوره 80 شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی اولیه حضور داشتند که در مرحله بعد به 40 شرکت‌کننده و سپس 10 شرکت‌کننده نهایی رسید.

همچنین، محمد سعد عبدالجلیل، شرکت‌کننده مصری که رتبه برتر این مسابقات را بدست آورده از کسب این عنوان ابراز خوشحالی و تأکید کرد که این رتبه بار سنگینی بر دوش اوست. وی افزود: تنها حفظ قرآن اهمیت ندارد بلکه پیروی از اخلاق قرآنی مهمترین اصل است. وی سطح این رقابت‌ها را بالا دانست.

عبدالجلیل با اشاره به اینکه 27 سال سن دارد و دانشجوی سال آخر دانشکده علوم قرآن است، گفت: در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم پورت سعید مصر در سال 2019 برگزار شد، حائز رتبه اول شد. وی افزود: از خداوند منان توفیق حضور در جمع 10 نفر مرحله نهایی را خواستار بودم و خداوند به من توفیق حضور در این مسابقات و سپس کسب عنوان برتر را داد.

 

انتهای پیام
captcha