حمله مسلحانه به سه دانشجوی فلسطینی در آمریکا
کد خبر: 4184351
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

حمله مسلحانه به سه دانشجوی فلسطینی در آمریکا

سه دانشجوی فلسطینی در ایالت ورمونت آمریکا بر اثر تیراندازی یک فرد ناشناس زخمی شدند. برخی منابع خبری این حادثه را ناشی از نفرت علیه فلسطینیان خوانده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، سه دانشجوی فلسطینی‌تبار شامگاه شنبه، 4 آذر در ایالت ورمونت آمریکا مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

 پلیس شهر برلینگتون در این ایالت اعلام کرد که گزارشی مبنی بر حمله مسلحانه دریافت کرده و سه دانشجوی دانشگاه را مجروح در محل پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد که این سه نفر دیروز یکشنبه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند و دو نفر از آنها بر اثر شلیک گلوله از ناحیه بالا تنه مجروح شده‌اند و نفر سوم از ناحیه پایین تنه مجروح شده است. وی افزود که حال دو تن از آنها با ثبات است و نفر سوم جراحات شدیدتری برداشته است.

مقامات گزارش دادند که دو تن از قربانیان شهروند آمریکایی و سومی مقیم این کشور بود. پلیس و مأموران فدرال در جستجوی مرد مسلحی هستند که  به سوی دانشجویان تیراندازی کرد. آنها احتمال می‌دهند این حادثه، جنایت ناشی از نفرت باشد.

خانواده‌های قربانیان بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و از مقامات خواستند که تیراندازی را به عنوان جنایت نفرت، (همچنانکه توسط کمیته ضد تبعیض آمریکایی ـ عربی، یک سازمان مستقر در ایالات متحده نیز درخواست شده بود) بررسی کنند.

عابد ایوب، مدیر اجرایی کمیته ضد تبعیض آمریکایی ـ عربی گفت: افزایش احساسات ضد عربی و ضد فلسطینی که مسلمانان آمریکا شاهد آن هستند بی‌سابقه است و این نمونه دیگری از تبدیل آن نفرت به خشونت است.

خانواده این دانشجویان اعلام کردند که قربانیان عبارتند از: هشام عورتانی از دانشگاه براون در رود آیلند، کنان عبدالحمید از دانشگاه هاورفورد در پنسیلوانیا و تحسین احمد از دانشگاه ترینیتی در کنتیکت. آنها افزودند که این سه نفر در دبیرستان فرندز در رام الله در کرانه باختری تحصیل کرده بودند. 

حسام زملط، رئیس نمایندگی فلسطین در آمریکا، از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «X» نوشت که دانشجویان بعد از بازگشت از مهمانی شام به دلیل پوشیدن چفیۀ فلسطینی هدف قرار گرفتند او افزود: جنایت ناشی از نفرت علیه فلسطینی‌ها باید متوقف شود.

 شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) در بیانیه‌ای 10 هزار دلار جایزه برای هر کسی که اطلاعات منجر به دستگیری عامل یا عاملان جنایت ارائه کند، تعیین کرد. این شورا از مقامات مجری قانون فدرال و ایالتی در ورمونت خواست تا در مورد انگیزه احتمالی این حمله تحقیق کنند.

وزارت امور خارجه فلسطین نیز  جنایت تیراندازی را که دانشجویان فلسطینی هدف آن قرار گرفتند به شدت محکوم کرد.

در اواسط اکتبر، یک کودک فلسطینی در ایالت ایلینوی آمریکا کشته شد و پلیس یک مرد 71 ساله را به ارتکاب جنایت ناشی از نفرت علیه کودک (6 ساله) و مادرش (32 ساله) متهم کرد. 

انتهای پیام
captcha