کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها از وظایف محوری بسیج اساتید است
کد خبر: 4184485
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
رئیس بسیج اساتید:

کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها از وظایف محوری بسیج اساتید است

محمدرضا مردانی گفت: تولیدات علمی اساتید انقلابی در راستای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان وظیفه محوری بسیج اساتید است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی؛ رئیس سازمان بسیج اساتید، امروز 6 آذر با همراهی جمعی از معاونین و مسئولان بسیج اساتید با حضور در ستاد فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده نیروی انتظامی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

مردانی در این دیدار ضمن تشریح ظرفیت‌های سازمان بسیج اساتید کشور، تاکید کرد: در محیط دانشگاهی وضعیت نسبتا خوبی را شاهد هستیم اما در کنترل محیط پیرامونی دانشگاه‌ها نیروی انتظامی تاثیرگذار است و امنیت و آرامش محیط بیرونی دانشگاه مسئله‌ای حساس و مهم است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین در ادامه سخنان خود از تشکیل  1080 کانون بسیج اساتید سخن گفت و عنوان کرد: از مجموع 85 هزار عضو هیئت علمی استخدامی دانشگاه‌ها 31 هزار نفر عضو بسیج اساتید هستند و همچنین از 50 هزار مدرس 25 هزار نفر به عضویت شبکه بسیج اساتید درآمده‌اند.

مردانی همچنین 3 حوزه اصلی فعالیت بسیج اساتید را برشمرده و از جمله آن به فعالیت در حوزه علم و فناوری با تشکیل کارگروه‌های مسئله محور، هدایت پایان‌نامه‌ها و برگزاری استارت‌آپ‌ها تشکیل اندیشکده‌های مطالعاتی تخصصی در موضوعات علمی و پژوهشی و فناورانه در مسیر تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی سخن گفته و به تهیه بسته‌های سیاستی برای حل مشکلات کشور و نظام حکمرانی اشاره کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه به فعالیت بسیج اساتید در موضوعات فرهنگی از طریق جهاد تبیین و تلاش در امر تعلیم و  تربیت اشاره کرده و به تبیین فعالیت‌های گسترده این نهاد انقلابی در ارتقای معنویت و بصیرت اساتید و مبارزه با جنگ ترکیبی و نرم دشمن پرداخت.

در موضوع سیاست داخلی و خارجی و نیز حوزه بین الملل،  دشمن‌شناسی و تلاش در آشناسازی دانشجویان با مسائل سیاسی از طریق تبیین و انجام  مصاحبه‌ها و حضور اساتید در رسانه از مواردی بود که مردانی برشمرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور سپس در سه حوزه رویکرد این سازمان را تشریح کرد و گفت: از جمله رویکردهای سازمان بسیج اساتید کشور، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری آن را به عنوان فریضه‌ای فوری اعلام کرده‌اند.

کمک به ارتقای آموزش‌عالی و شکستن مرزهای دانش و رفع نیازهای کشور از اولویت‌های دیگر این سازمان بود که مردانی برشمرد و افزود: از جمله این اولویت‌ها تولیدات علمی اساتید انقلابی در راستای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان وظیفه محوری بسیج اساتید است.

مردانی همچنین به تشریح اولویت‌های این سازمان در کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی از طریق سازندگی، محرومیت زدایی و نیز تشکیل بسیج جبهه علمی فرهنگی  برای شناسایی و رفع مباحث زیست بوم هر منطقه و استان از طریق مطالعه و ارائه راهکار اساتید متخصص پرداخته و گفت: در جاهایی که مسئولانی درست عمل نکنند اساتید ورود کرده و با مطالبه‌گری و ارائه راهکار در میدان هستند.

همچنین مردانی به ضرورت معرفی دستاوردهای نظام  از سوی اساتید انقلابی برای تبیین جوانان و دانشجویان گفت.

سردار رادان نیز در این دیدار طی سخنانی به موضوعات مختلف انتظامی و اجتماعی پرداخت.

انتهای پیام
captcha