سخنان شهدا زینت‌بخش خیابان‌ها خواهد شد + فیلم
کد خبر: 4185791
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
در نشست خبری کنگره ملی بیست و چهار هزار شهید پایتخت عنوان شد:

سخنان شهدا زینت‌بخش خیابان‌ها خواهد شد + فیلم

نشست خبری کنگره ملی بیست و چهار هزار شهید پایتخت با حضور دبیر این رویداد، استاندار تهران و رئیس کمیته فرهنگی شهرداری تهران امروز برگزار شد.

جملات شهدا تزئین‌بخش خیابان‌ها خواهد شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری کنگره ملی بیست و چهار هزار شهید پایتخت با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار حسن حسن‌زاده دبیر کل این کنگره و مصطفی زیبایی‌نژاد رئیس کمیته فرهنگی شهرداری تهران امروز 13 آذر در استانداری تهران برگزار شد.

شهدا متعلق به همه مردمند

در ابتدای این جلسه فخاری با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت گفت: این کنگره تلاش می‌کند با اقدامات فرهنگی و هنری در ترویج فرهنگ شهادت بکوشد چرا که زبان فرهنگ و هنر یکی از موثرترین ابزار برای ترویج ارزش‌های فرهنگی است. اقدامات فرهنگی و هنری گوناگون و متنوعی نظیر نمایش فیلم، اجرایی سمفونی، اجرایی تئاتر و ... در این کنگره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به دستگاه‌هایی مربوطه دستورات لازم برای حمایت از خانواده شهدا داده شده است، گفت: تلاش ما این است که حضور خانواده شهدا را به صورت کاملا پررنگ در کنگره داشته باشیم برای همین هر اقدامی لازم است برای حضور آنها انجام خواهیم داد. همه محصولاتی که در این کنگره خلق می‌شوند در انتها در گزارشی به اطلاع رهبر معظم انقلاب خواهد رسید و اگر رهبر فرزانه انقلاب صلاح بدانند خادمان این کنگره به دیدار ایشان مشرف خواهند شد.

استاندار تهران تاکید کرد: شهدا مهمترین عامل برای وحدت ملی هستند که خود عامل قدرت برای کشور است. شهدا نه متعلق به یک جریان و نگاه خاص که متعلق به همه مردم هستند. این کنگره به خواست مردم شکل گرفته است و سبب خواهد شد مردم به واسطه این رویداد به سیره شهدا تمسک پیدا کنند.

جملات شهدا تزئین‌بخش خیابان‌ها خواهد شد

ترویج فرهنگ شهدا

در ادامه جلسه سردار حسن زاده به سخنرانی پرداخت و گفت: این کنگره کار خود را از سال 1400 آغاز کرد و از 28 کارگروه تشکیل شده است. بخشی از کارگروه‌ها کارکرد موضوعی داشته و تعدادی دیگر کارکرد قشری دارند. هدف از برگزاری کنگره ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و مکتب شهدا است.

دبیر کل کنگره ملی بیست و چهار هزار شهید پایتخت ادامه داد: در این کنگره همه دستگاه‌های اجرایی به نوعی مشارکت دارد همچنین مردم نیز ارتباط نزدیکی با این کنگره برقرار کردند. کنگره شهدای پایتخت در 4 مرحله برگزار خواهد شد. اولین قسمت به بحث اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود که از امروز این بخش فعالیت خود را آغاز کرده است. در این قسمت تلاش شده دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها با مکتب شهدا آشنا شوند.

وی ادامه داد: گام دوم کنگره از 20 دی تا 30 دی آغاز خواهد شد در این بخش در تمام کمیته‌ها و نهادهای فرهنگی شاهد فضاسازی فرهنگی و هوشمند خواهیم بود. همچنین بزرگترین همایش کمک مومنانه را در این بخش خواهیم داشت. برای مثال به 24 هزار لوازم التحریر و جهیزیه اشاره می‌کنم. مرحله سوم اجرای فعالیت‌های 10 روز اجلاسیه است که از 2 بهمن تا 12 بهمن خواهد بود. در این مقطع یک مشارکت همگانی را انتظار داریم. در مرحله سوم اتفاقات بر سه محور رقم می‌خورد. توجه به تولیدات هنری، تاکید بر تولید برنامه‌های مناسب برای نوجوانان و جوانان و در نهایت بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای سه محور مورد نظر را تشکیل می‌دهند.

جملات شهدا تزئین‌بخش خیابان‌ها خواهد شد

سردار حسن زاده در پایان تاکید کرد: در مرحله چهارم فعالیت تمام کمیته‌ها اوج گیری خواهد داشت و شکل تخصصی به خود خواهد گرفت این مرحله از 12 بهمن آغاز می‌شود. تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد ظرفیت بسیار بالایی برای فضاسازی پیرامون شهدا داراست زیرا هزار و 333 مکان در تهران قرار دارد که در آنجا شهدا آسمانی شده‌اند. در این کنگره به شهدای ادیان توحیدی نیز نظر شده است. در همین رابطه دو یادواره با محوریت شهدای ادیان توحیدی در این کنگره برگزار خواهد شد.

بازدید مردمی از اماکن بمب‌گذاری

زیبایی‌نژاد رئیس کمیته فرهنگی شهرداری تهران سخنران بعدی بود که در سخنانی تصریح کرد: در حوزه فضای شهری در ده روز نخست، جملات شهدا تزئین‌بخش خیابان‌ها خواهد شد. همچنین محل‌های ترور و بمبگذاری تبدیل به مکانی برای بازدید مردم می‌شود تا بار دیگر سیرت نفاق منافقان بیشتر نمایان شود. همچنین در این کنگره برگزارکننده شهر شهدا خواهیم بود و در آن، برنامه‌هایی مختلف و متنوعی در حضور مردم و خانواده‌های شهدا برگزار خواهد شد. شهر شهدا را در چند نقطه شهر خواهیم داشت.

جملات شهدا تزئین‌بخش خیابان‌ها خواهد شد

زیبایی‌نژاد در انتها تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدای منطقه یکی دیگر از اقدامات این کنگره است که با تدبیر سپاه حضرت محمد رسول(ص) به صورت منطقه‌ای در تهران برگزار می‌شود. این کنگره به خواست مردم برگزار شده و با تکیه بر آموزه‌هایی اجتماعی جدید شکل می‌گیرد تا بتوانیم بهتر مروج آرمان شهدا باشیم.

در انتهای این مراسم از تمبر بیست و چهار هزار شهید پایتخت رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha