دنبال دستیابی به مرجعیت علمی هستیم
کد خبر: 4187770
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:

دنبال دستیابی به مرجعیت علمی هستیم

روح‌الله رضوای‌نژاد با بیان اینکه افق دید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری رسیدن به مرجعیت علمی است، گفت: برای تحقق این مسئله باید جهاد علمی رقم بخورد.

بازدید رئیس سازمان بسیج علمی از شرکت های دانش بنیان، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله رضوی‌نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور امروز، 22 آذرماه در دیدار با مدیران پردیس شرکت‌‌های دانش‌بنیان استان فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تأکید بر علم و دانش اظهار کرد: اگر علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می‌توانیم تمدن‌سازی را تحقق بخشیم.

وی با بیان اینکه افق دیدمان رسیدن به مرجعیت علمی است، تصریح کرد: برای رقم خوردن این اتفاق باید رسیدن به مرجعیت علمی به باور تبدیل شود و جهاد علمی رقم خورد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه باید به سمت مردمی‌سازی امور مختلف پیش رویم، گفت: براساس سخنان رهبر معظم انقلاب، هر جا کار را به دست مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم. هشت سال دفاع مقدس نمونه خوبی برای جهاد و مردمی‌سازی است.

وی گفت: بسیاری از تحقیقات، پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی، کاربردی نبوده است، لذا باید به سمت واقعیت و کاربردی شدن فعالیت‌های پژوهشی پیش برویم.

رضوی‌نژاد با بیان اینکه بسیج بدون پرچم، هرجا لازم باشد برای حل مسئله کشور و انقلاب حضور خواهد داشت، افزود: باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و با احصای اولویت‌های استان، با هم‌افزایی تمامی ارگان‌ها در جهت حل آن مسائل گام برداشته و تحولات خوبی را در کشور و استان داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: در کشور دو کلان مسئله مهم شناسایی شده و در حال شناسایی ظرفیت‌ها برای حل آن هستیم.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه‌ها ورودی جدی داشته است، گفت: در زیست‌بوم علم و فناوری استان فارس ما در 45 نقطه نماینده داشته، ۶۰ پایگاه علمی و بیش از پنج مرکز رشد فعال داریم.

وی با تصریح اینکه به دنبال تحقق مرجعیت علمی هستیم، اظهار کرد: برای این مهم، نگاه ما هم‌افزایی و جلوگیری از فعالیت‌های جزیره‌ای است.

میکائیلی با بیان اینکه شبکه بزرگ حل مسئله علمی در کشور راه‌اندازی شده اس و در فارس نیز در هفته پژوهش از آن رونمایی خواهیم کرد، افزود: در استان فارس نزدیک به ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم و تلاش داریم در استان بسترهایی را برای آن‌ها فراهم کنیم تا با کمترین مشکلات به فعالیت‌های خود بپردازند.

وی مردمی کردن مسائل را از دیدگاه‌های مهم و عملیاتی بسیج علمی فارس اعلام کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی سایر ارگان‌ها بتوانیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب کار را پیش ببریم.

انتهای پیام
captcha