حوزه علمیه خواهران برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) تلاش کند
کد خبر: 4187864
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
حجت‌الاسلام فاضل:

حوزه علمیه خواهران برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) تلاش کند

مدیر حوزه علمیه خواهران ضمن اشاره به اینکه امام زمان(عج) نمی‌آید بلکه باید امام را آورد، به نقش حوزه علمیه خواهران در زمینه‌سازی ظهور آن حضرت تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل؛ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، چهارشنبه ۲۲ آذرماه در همایش «رهروان فاطمی» ویژه طلاب جدیدالورود این حوزه به سخنرانی پرداخت. در ادامه متن سخنان وی را می‌خوانید.

ما باید به نقطه‌ای برسیم که فرمایش خداوند ذیل آیه «اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» محقق شود. این آیه یعنی خودتان را آماده کنید تا دشمن خدا را بترسانید. باید با معنویت شما اتفاقی رقم بخورد که به فرموده امام خمینی(ره)، آمریکا هیچ غلطی نتواند بکند.

من به برادر خوبم آقای کبیریان که قرار است حوزه علمیه خواهران تهران را مدیریت کند عرض می‌کنم این خواهران طلبه امانت الهی هستند و شما باید اینها را به عنصر مطلوبی تبدیل کنید که هر کدام مثل دژی مستحکم در برابر شبهات بایستند. این امانت نزد شماست. من دست شما را می‌بوسم تا نسبت به این امانت کوتاهی نکنید. اینها آماده‌اند زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم سازند.

قدر فرصت‌ها را بدانید

نکته بعدی من به این خواهران بزرگوار است. قرآن می‌فرماید ما جهنم را از غافلین پر می‌کنیم. خواهران بزرگوار که آمدید با امام زمان(عج) پیمان ببندید. آیه‌ای که عرض کردم ناظر به کسانی است که گوش دارند ولی نمی‌شنوند، چشم دارند ولی نمی‌بینند، عقل دارند ولی تفکر نمی‌کنند. اینها چه کسانی هستند که ابزار عقل دارند ولی از آن استفاده نمی‌کنند؟ خدا می‌فرماید این افراد مثل چهارپایان هستند و حتی گمراه‌تر از آنها هستند. اینها کسانی هستند که در جبهه غافلین هستند. این آیه شامل ما هم می‌شود. خداوند فرصت‌هایی به من و شما داده است که باید از آنها استفاده کنیم و اگر استفاده نکنیم در زمره غافلین خواهیم بود.

همه ما برای ظهور امام عصر(عج) دعا می‌کنیم که کار خوبی است ولی امام زمان(عج) را باید آورد، قرار نیست ایشان خودشان بیایید. چطور باید آن حضرت را آورد؟ باید زمینه ظهور حضرت را فراهم کرد. یکی از زمینه‌های ظهور تعداد افرادی هستند که در جبهه امام قرار دارند. خواهران طلبه باید متناسب با دنیای روز آموزش ببینند و متناسب با وضعیت تهاجمی دشمن آرایش دفاعی خود را تنظیم کنند، والا ما باختیم و امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد. پس در قدم اول باید خودمان را آماده کنیم. امام در اقصی نقاط عالم آدم می‌خواهد. ما باید تلاش کنیم آدم‌ها را برای ظهور آن حضرت تربیت کنیم.

امام زمان(عج) را باید آورد

من یک مثال بزنم. وقتی دولت شاپور بختیار اعلام حکومت نظامی کرد و فرودگاه‌ها بسته شد زمینه حضور امام خمینی در کشور عملا منتفی شد ولی همین مردم در آن روزها وسط خیابان آمدند و شعار دادند قلب ما باند فرودگاه تو است. مردم خواستند و امام را آوردند. قرآن هم می‌فرماید خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان سرنوشت خود را تغییر دهند. ما باید بخواهیم تا امام بیاید. در بهمن 57 مردم خواستند و بر خلاف تمام تمهیدات دولت، امام را آوردند. امام زمان(عج) را هم باید آورد. خودمان باید آمادگی داشته باشیم، سایر ملل را هم برای ظهور حضرت آماده کنیم.

در بسیاری از کشورها افراد از اسلام چیزی نشنیدند؛ لذا شما باید دنیا را برای ظهور آماده کنید و تبلیغ شما منحصر به کشور خودمان نباشد چون امام زمان(عج)، امام کل دنیاست. اگر فلسفه وجودی ما این باشد که زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت باشیم، نیاز به مجاهدت داریم. اینکه رهبری فرمودند جهاد تبیین لازم است، جهاد تلاش و کوشش می‌خواهد. اگر من قرار است مجاهدت کنم تا امام ظهور کنند، باید تلاش و کوشش کنم. بنابراین در روزهای نخستین عهدتان با امام زمان(عج) این پیمان را ببندید که بتوانیم زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم.

انتهای پیام
captcha