شکایت آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار از بایدن
کد خبر: 4188356
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

شکایت آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار از بایدن

آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار از رئیس جمهور آمریکا به خاطر بی‌توجهی به موضوع خارج کردن نزدیکان آن‌ها از غزه شکایت خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دو خانواده آمریکایی فلسطینی‌تبار شکایتی علیه دولت جو بایدن، رئیس جمهور تنظیم کردند و گفتند که دولت تلاش چندانی برای تخلیه بستگان آمریکایی آن‌ها که در غزه گیر افتاده‌اند، انجام نمی‌دهد اما شهروندان آمریکایی که تابعیت اسرائیلی داشته‌اند را سریع‌ از غزه خارج کرده است.

این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ایندیاناپولیس ارائه شد، دولت فدرال را به عدم حمایت از شهروندان در یک منطقه جنگی و محروم کردن آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار از حقوق مندرج در قانون اساسی ایالات متحده متهم می‌کند.

این شکایت به دنبال آن است تا دولت ایالات متحده را وادار کند تا تلاش‌های خود را برای تخلیه این افراد آغاز کند و امنیت شهروندان را به صورت برابر و بدون تبعیضی تضمین کند.

پس از عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گذشته آغاز شد و متعاقباً تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، دولت ایالات متحده پروازهای چارتری را برای کمک به شهروندان خود ترتیب داد تا اسرائیل را به مقصد اروپا ترک کنند، زیرا بسیاری از خطوط هوایی پروازهای خود به اسرائیل را متوقف کرده بودند.

دو خانواده آمریکایی که از دولت بایدن شکایت کرده‌اند، می‌گویند که ایالات متحده برای تخصیص پروازها یا کمک به امنیت خروج حدود 900 شهروند آمریکایی و اعضای خانواده‌شان که در غزه به گرفتار شده‌اند، اقدامی انجام نداده است.

وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کرد، اما سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که این وزارتخانه در تلاش است تا تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها و اعضای خانواده آن‌ها را از غزه خارج کند.

انتهای پیام
captcha