نشر آموزهای قرآن و عترت در قلب مؤسسه تکنولوژی ماساچوست
کد خبر: 4188797
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹

نشر آموزهای قرآن و عترت در قلب مؤسسه تکنولوژی ماساچوست

انجمن «ذکر» در مؤسسه تکنولوژی ماساچوست(MIT)، با برگزاری برنامه‌های مختلف در زمینه موضوعات اسلامی و قرآنی، مخاطبان زیادی را با معارف اهل بیت(ع) آشنا می‌کند.

به گزارش ایکنا، انجمن مسلمانان شیعه  مؤسسه تکنولوژی ماساچوست(MIT Shia Muslim Association) موسوم به ذکر(ZEKR) در سال 2007 میلادی کار خود را  آغاز کرد.

در ابتدا گروهی از دانشجویان شیعه این دانشگاه هر جمعه جلساتی را برای تلاوت قرآن کریم و تدبر در معانی آن برگزار می‌کردند. اما آنها خود را به این برنامه محدود نکردند و دعای کمیل هفتگی را هم به برنامه‌های خود اضافه کردند.

این آغازی بود برای درک قابلیت پتانسیل گسترش معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) در MIT که با استقبال پرشور از این برنامه‌ها همراه بود.

اکنون این انجمن با استفاده از ارتباطات گسترده خود با اسلام‌پژوهان سراسر ایالات متحده، طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را هم به صورت آنلاین و هم حضوری برگزار می‌کند.

ذکر، برنامه‌های مختلفی از مناسبت‌های محرم و عید غدیر سال گذشته را به صورت حضوری در مرکز دانشجویی MIT Stratton برگزار کرد.

ذکر همچنین وبینارهای آنلاین با موضوعات مختلف به زبان انگلیسی و فارسی برگزار می‌کند. ویدئوهای این برنامه‌ها در یوتیوب منتشر می‌شوند و برای همه علاقه‌مندان به موضوعات اسلامی قابل دسترسی است.

نشر آموزهای قرآن و عترت در قلب مؤسسه تکنولوژی ماساچوست

یکی از جدیدترین برنامه‌ها «سه شب رمضان با دانش‌پژوهان هاروارد» بود که در شب‌های قدر ماه رمضان 2023 با حضور سه نفر از اندیشمندان و محققان برگزار شد که ضمن پاسخگویی به سؤالات حاضران در فضای مجازی، به بحث در مورد موضوعات مربوط به قرآن و اسلام پرداختند.

بر اساس گزارش دفتر زندگی مذهبی، معنوی و اخلاقی این دانشگاه(ORSEL)، طبق یک سنت دیرینه، هر مذهب و فرقه‌ای یک روحانی مبلغ در MIT دارد که در زمینه ارائه برنامه‌های مذهبی، معنوی و اخلاقی و همچنین مشاوره محرمانه و حمایت در مواقع بحران، فعالیت می‌کند.

حسین مصلایی، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه نورث ایسترن، به عنوان روحانی شیعه در MIT خدمت می‌کند. بر اساس بیوگرافی او در ORSEL، هدف او این است که پشتیبان خوبی برای دانشجویان مسلمان باشد تا آنها را از نظر معنوی در حین تحصیل یاری کند.

یکی از اعضای این انجمن به خبرگزاری ایکنا گفت: ذکر با هدف ترویج آموزه‌های قرآن، حضرت محمد(ص) و عترت معصومین(ع) و ایجاد حس همدلی و اجتماع برای شیعیان در منطقه بوستون بزرگ تأسیس شده است.

برنامه‌های متنوعی که توسط انجمن ذکر برگزار می‌شود نه تنها دانشجویان، بلکه افرادی از سایر اقشار جامعه را نیز جذب می‌کند و در چند سال گذشته مخاطبانی از طیف‌های مختلف در رویدادهای آنلاین و حضوری این انجمن مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha