بازدید وزیر اوقاف سوریه از مجمع چاپ قرآن مدینه
کد خبر: 4189627
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

بازدید وزیر اوقاف سوریه از مجمع چاپ قرآن مدینه

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه در جریان سفر خود به عربستان سعودی از مجمع چاپ قرآن ملک فهد در مدینه بازدید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سانا، محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه در جریان سفر خود به عربستان سعودی، دیروز شنبه، از مجمع چاپ قرآن ملک فهد در مدینه بازدید کرد.

السید در جریان این بازدید از بخش‌های مختلف این مجمع قرآنی بازدید کرد و سپس شیخ عاطف ابراهیم العلیان، دبیر کل مجمع توضیحاتی در مورد جزئیات روند چاپ، تصحیح و آماده‌سازی قرآن کریم و تلاش بی‌وقفه هزاران کارگر، سرپرست و ناظران عملکرد ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن و همچنین قابلیت‌های پیشرفته در زمینه مطالعات و تحقیقات تهیه و چاپ نسخه‌های قرآن کریم ارائه کرد.

به گفته وی نظارت دقیق بر تمام مراحل کار به‌ویژه در بخش تطبیق نسخ اولیه به منظور اطمینان از درستی کامل نسخه‌های قرآن آماده شده در این مجمع از مهم‌ترین ویژگی‌های فعالیت بزرگ‌ترین مجمع چاپ قرآن کریم در جهان است.

وزیر اوقاف سوریه در این بازدید راه‌های همکاری مجمع ملک فهد و کمیته عالی امور قرآن کریم در وزارت اوقاف سوریه را با رئیس این مرکز نیز مورد بحث و بررسی قرار داد.

مجمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم بزرگ‌ترین مؤسسه از نوع خود در جهان به شمار می‌رود که در سال 1405 هجری قمری تأسیس شده است. این مجمع چاپ قرآن کریم، ترجمه‌ها، آثار علمی، تفاسیر، برنامه‌ها و نرم‌افزارها را تحت نظارت وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان چاپ و آماده می‌کند.

این مجموعه در مساحتی بالغ بر 250000 مترمربع دارای امکانات بسیاری از جمله چاپخانه، ساختمان‌های اداری، بخش‌های نگهداری، مراکز نظارت و ارزیابی و بخش حمل‌ونقل و بازاریابی است و شورای علمی مجمع نیز بر کار کمیته علمی چاپ قرآن مدینه، مرکز مطالعات قرآنی، مرکز تحقیقات خدمت قرآن کریم و علوم آن و مرکز ترجمه نظارت می‌کند.

ظرفیت تولید این مجمع طی یک سال گذشته به چاپ 18 میلیون نسخه قرآن کریم رسیده و از ابتدای فعالیت خود تاکنون نزدیک به 320 میلیون نسخه قرآن کریم در این مجمع به چاپ رسیده و در سراسر جهان توزیع شده است.

وزیر اوقاف سوریه همچنین در دیدار خود با وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی از خدمات ارائه شده به مسلمانان و زائران بیت‌الله الحرام، تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام
captcha