ظرفیت گردشگری ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست
کد خبر: 4190172
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

ظرفیت گردشگری ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی ایران با بیان اینکه ظرفیت گردشگری ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، گفت: گوشه گوشه ایران جاذبه دارد؛ ما شب یلدا داریم؛ باید آن را طوری معرفی کنیم که گردشگران در این مناسبت علاقه‌مند به حضور در ایران باشند.

بزرگداشت دومین سالروز تأسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهرانبه گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت دومین سالروز تأسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران امروز سه شنبه پنجم دی ماه در محل دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیران و مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های گردشگری و مسئولانی از دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و فرهنگ، مدیر عامل و مسئولین هتل‌های پارسیان، مجموعه گردشگری باغ ایرو، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار شد، داود حومنیان، رئیس دانشکده گردشگری ضمن خیر مقدم و تبریک سالروز تأسیس دانشکده گردشگری تهران، گفت: در سال ۱۴۰۰ دانشکده گردشگری با موافقت و دستور رئیس دانشگاه تهران و پذیرش در همه گروه‌ها و استقبال فعالان صنعت آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: در بدو تشکیل دانشکده مشکلات بسیاری وجود داشت از راه‌اندازی ساختمان گرفته تا شکل‌گیری کلاس‌ها و حضور دانشجویان در دانشکده که در ادامه مرتفع شد و دانشکده گردشگری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو گرفت.

حومنیان با تأکید بر اینکه یکی از ضرورت‎‌ها در حوزه گردشگری توجه به ارتباط میان صنعت و دانشگاه است، گفت: از زمان تشکیل دانشکده تلاش شد تا این فاصله برداشته شود. از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور فعالان صنعت، برگزاری دوره mba هوانوردی با ایران ایر، دوره هتلداری با هتل‌های پارسیان و همچنین تشکیل مدرسه آشپزی و مدرسه قهوه اشاره کرد.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی ایران نیز در این مراسم گفت: در ایران نیاز به توجه بیشتری به حوزه گردشگری داریم. صنعت گردشگری ماهیتاً ماجراجویی است، ذات دانشجو ماجراجویی است که تلفیق دانشجو با صنعت حرکت عظیمی را رقم می‌زند. ظرفیت گردشگری ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست ما منابع زیادی داریم که قابل مقایسه با دنیا نیست. گوشه گوشه ایران جاذبه دارد؛ ما شب یلدا داریم آن وقت مردم ما به مراسم کریسمس می‌روند، باید یلدا را طوری معرفی کنیم که گردشگران در این مناسبت علاقه‌مند به حضور در ایران باشند.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اظهار کرد: صنعت گردشگری از صنایع مهمی در ایران محسوب می‌شود که توجه کمی به آن شده است. البته که برای رونق گردشگری به بودجه و فعالیت‌هایی که توسعه این صنعت را به همراه داشته باشد نیاز داریم، اما نگاه از بالا به اهمیت گردشگری در کشور مهم است، ما پتانسیل‌های زیادی داریم که بایستی بیش از پیش بدان توجه کنیم.  

لازم به ذکر است، در مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل دانشکده گردشگری دانشگاه تهران، گروه‌های موسیقی سنتی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و موسیقی سنتی گروه آگرین از خراسان شمالی به اجرای موسیقی پرداختند. در پایان مراسم نیز تقدیر از دانشجویان و کارکنان و همچنین برش کیک سالروز تشکیل دانشکده گردشگری دانشگاه تهران انجام شد.

انتهای پیام
captcha