برگزاری مراسم روز مادر و گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در دارالسلام
کد خبر: 4191757
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

برگزاری مراسم روز مادر و گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در دارالسلام

سخنرانان مراسم سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا از شخصیت و مقام حضرت زهرا(س) در اسلام تجلیل کردند. در این مراسم همچنین بر نقش مهم شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت تأکید شد.

به گزارش ایکنا از تانزانیا، به مناسبت ولادت یگانه بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مراسمی در مرکز رایزنی فرهنگی ججمهوری اسلامی ایران در دارالسلام تانزانیا برگزار شد.

در این مراسم که با مشارکت سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز نمایندگی جامعه المصطفی برگزار گردید، ابتدا حسین الوندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا ضمن خیرمقدم به ایرانیان مقیم در دارالسلام، ولادت حضرت زهرا(س) را به تمام ایرانیان مقیم تانزانیا و به‌خصوص بانوان حاضر در جلسه تبریک گفت.

وی طی سخنانی به اهمیت الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) برای تمام بانوان پرداخت.

وی همچنین یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و آرامش و آبروی امروز نظام مقدس اسلامی را مدیون شهدای مخلص و فروتنی چون شهید سلیمانی عزیز دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی، ضمن تبریک ایام فرخنده ولادت حضرت زهرا(س) برای پیروزی رزمندانی که به پیروی از شهید سلیمانی امروزه در غزه در صف اول مقاومت هستند، دعا کرد.

وی طی سخنانی ضمن اشاره به سیره رفتاری حضرت زهرا(س)، درباره رفتار کریمانه‌ی آن بانو با خادمه خود از جمله بانو فضه که از سرزمین آفریقا بودند، مطالبی را بیان و آن را با نژادپرستی علنی غربی‌ها و بدرفتاری‌های آنها با آفریقایی‌ها مقایسه کرد.

برگزاری مراسم روز مادر و گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در دارالسلام / اماده

در ادامه یکی از ایرانیان مقیم دارالسلام، به نمایندگی از بانوان حاضر در جلسه، ضمن بیان سخنانی درباره جایگاه حضرت زهرا(س) به آیاتی که در شأن آن حضرت نازل شده بود، اشاره کردند.

برنامه‌ جشن با سرودخوانی دانش آموزان مدرسه‌ ایرانی امام خمینی‌(ره) و نیز مولودی خوانی و ذکر فضایل آن بانوی مکرم اسلام همراه بود. در پایان از خدمات و زحمات بانوان ایرانی که همراه با همسرانشان سختی‌های کار در غربت را متحمل می‌شوند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha