خیران، هنرمندان و عاشقان اباعبدالله(ع)؛ آماده ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم
کد خبر: 4192769
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
در همایش نشان ارادت مطرح شد

خیران، هنرمندان و عاشقان اباعبدالله(ع)؛ آماده ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم

جمع گسترده‌ای از خیران، هنرمندان و عموم مردم در همایش معنوی نشان ارادت، مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم را آغاز کردند.

خیران، هنرمندان و عاشقان اباعبدالله(ع)؛ آماده ساخت صحن عقیله بنی‌هاشمبه گزارش خبرنگار ایکنا، همایش معنوی نشان ارادت، امروز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد. 

حشمت‌الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ، اولین سخنران این همایش بود. وی به شخصیت ممتاز سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: چهار سال از شهادت فرمانده عالی مقاومت سپری‌ شد. ایشان تا زنده بود یک فرمانده رشید و به تعبیر خودش یک سرباز بود‌. اما شهادت او انتقام سخت خدا از نظام سلطه و استکبار عالم بود‌. آنها در ترور سردار سلیمانی دچار اشتباه محاسباتی شدند.

وی ادامه داد: حدف سردار نه به خمودی لشکر مقاومت منجر می‌شد و نه یاد او را به فراموشی می‌برد و آنها این را می‌دانستند. نظام سلطه وقتی تمام امکانات خود را جمع کرد تا به حذف سردار سلیمانی اقدام کند یک موضوع را در محاسبات خود نادیده گرفت و آن اینکه جایگاهی که در نظام سلطه برای خود قائل بودند و ارتشی که بزرگ‌ترین ارتش دنیا تلقی می‌شد را برای تمام تاریخ تحقیر کردند. نظام سلطه خود را در حد یک گروهک تروریستی منفعل تحقیر و به ترور اقدام کرد. تاریک کردن و به رسوایی کشاندن تمدنی که خود را تمدن منشأ و مبدأ فرض می‌کرد با ترور سردار سلیمانی رقم خود و آیندگان در این مورد سخن خواهند گفت.

قنبری در پایان گفت: یک اثر مبارک سردار سلیمانی ستاد بازسازی عتبات عالیات است‌ که مردم از طریق درامدهایشان، خود را به خانه اهل بیت(ع) متصل می‌کنند.

خیران، هنرمندان و عاشقان اباعبدالله(ع)؛ آماده ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم

در ادامه مراسم، نحوه مشارک مردم در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در جوار مرقد مطهر امام حسین(ع) تشریح و مطرح شد: نام علاقه‌مندان به مشارکت در ساخت این صحن در پشت کاشی‌های به کار رفته در این صحن نوشته می‌شود‌. نام شهدای حادثه تروریستی کرمان نیز توسط هنرمندان در پشت کاشی‌های این صحن نوشته می‌شود.

مجید نامجو، قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز طی سخنانی گفت: امروز مصادف است با روز نابودی گروهک فرقان. روزی این گروه استاد مطهری را شهید کردند اما نابود شدند. امیدواریم نظام گروه تروریستی داعش هم به سزای اعمال خود برسند.

وی تصریح کرد: ما باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم و عموم مردم را با اهداف ستاد توسعه و بازسازی آشنا کنیم. سردار سلیمانی طرحی ۲۰ ساله برای ستاد طراحی کرده است. در گذشته کار ستاد ترمیم حرم‌ها بود. وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم وقتی کارگران و مهندسان ما گنبد حرم حضرت علی(ع) را بازسازی می‌کردند، مهر نادرشاه افشار را پشت این کاشی‌ها می‌یافتند. در آینده نیز وقتی بخواهند حرم‌های صحن عقیله را بازسازی کنند نام مشارکت‌کنندگان در ساخت این صحن را خواهند دید. ایرانی‌ها در طول تاریخ در بازسازی و توسعه حرم‌ها نقش داشتند و امیدواریم بتوانیم اهداف، نیات و آینده ستاد را بیان و مردم را در برنامه‌ها به عنوان یار دائمی مشارکت دهیم. 

خیران، هنرمندان و عاشقان اباعبدالله(ع)؛ آماده ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم

نامجو اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی مطرح کردند که انسان باید زندگی خود را صرف سه امر معاش، عبادت و کاری که دل و وجدانش را راضی می‌کند، کند. ما این بخش سوم از زندگی مردم را باید هدفگذاری و از هنرمندان، اساتید و مردم بخواهیم به کار دلی بازسازی و توسعه عتبات بپردازند و امیدواریم برنامه ۲۰ ساله سردار را محقق کنیم.

در ادامه هوشنگ توکلی، از هنرمندان پیشکسوت کشورمان، گفت: عمق ماجرای امام حسین(ع) بزرگ است و ما ذره‌هایی از این ترکیب بزرگ هستیم و امیدوارم تا جهان هست این یادها باقی بماند.

محمد گلریز، خواننده پیشکسوت کشورمان نیز اشعاری در مدح امام حسین(ع) قرائت و از اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تشکر کرد.

خیران، هنرمندان و عاشقان اباعبدالله(ع)؛ آماده ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم

در مراسم نشان ارادت، جمعی از خیرین و دلدادگان اباعبدالله(ع) مبالغ قابل توجهی برای ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم اهدا کردند. جمع گسترده‌ای از هنرمندان نیز در این مراسم ضمن اظهار ارادت به آستان مقدس ابا عبدالله الحسین(ع) مشارکت خود در ساخت عقیله بنی‌هاشم را اعلام کردند.

گزارش تصویری همایش نشان ارادت را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha