کودکان در بوسنی هنر اسلامی و تذهیب می‌آموزند
کد خبر: 4192854
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

کودکان در بوسنی هنر اسلامی و تذهیب می‌آموزند

کارگاه هنر اسلامی ویژه کودکان ۲۳ دی‌ماه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، کارگاه هنری یک روزه‌ای با موضوع «هنر اسلامی» ویژه گروه سنی کودک برگزار خواهد شد.

در این برنامه که روز شنبه، ۲۳ دی‌ماه در محل نمایشگاه رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار خواهد شد، هنرجویان با هنر تذهیب، نقاشی روی شیشه و نقوش ایرانی ـ اسلامی آشنا می‌شوند.

نظر به ثبت جهانی هنر تذهیب در فهرست میراث ناملموس یونسکو و با هدف آشنایی قشر کودک و خانواده‌ها با این هنر فاخر کشورمان، این دوره آموزشی با حضور علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

آشنایی با آشپزی ایرانی در سارایوو

با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین، دوره آشنایی با غذاهای ایرانی توسط یکی از ایرانیان مقیم در سارایوو برگزار شد. در این دوره آموزشی یک ماهه، تعداد ۱۲ نفر از علاقه‌مندان در قالب دو گروه به فراگیری غذاها، دسرها و شیرینی‌های ایرانی پرداختند.

هنرجویان در این دوره ضمن فراگیری روش طبخ انواع غذاهای ایرانی، با فرهنگ ایرانی در طبخ و سرو غذا آشنا شدند. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در زمینه ارائه ایده، طراحی دوره و جذب مخاطبین در برگزاری این دوره مشارکت کرد.

انتهای پیام
captcha