بانوان برتر جهاددانشگاهی تجلیل شدند
کد خبر: 4194237
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

بانوان برتر جهاددانشگاهی تجلیل شدند

مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر و قدردانی از جمعی از بانوان شاغل در جهاددانشگاهی امروز در پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار شد.

بانوان برتر جهاددانشگاهی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایکنا، جشن بزرگداشت مقام زن ویژه بانوان جهادگر جهاددانشگاهی، امروز سه‌شنبه 26 دی ماه با حضور حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و جمعی از مسئولان و بانوان فعال در این نهاد در سالن همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد. 

 

در این مراسم، نجمه یزدان‌فر، مشاور امور بانوان رئیس جهاددانشگاهی، ضمن تبریک ایام ماه رجب، به بخش‌هایی از حدیث کساء اشاره کرد و گفت: در این حدیث جایگاه یک بانو که بهانه خلقت است بیان شده و پیامبر(ص)، حضرت علی (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) با انتصاب به حضرت فاطمه(س) معرفی شده‌اند. 

اجرای موسیقی سنتی گروه بین‌المللی فریاد صبا بخش بعدی این مراسم بود و در ادامه حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی ضمن تبریک مناسبت‌های اخیر، گفت: در سالروز شهادت جهادگران جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز قرار داریم که در حال ساخت تجهیزات جنگی بودند و توسط رژیم بعث محل تحقیقات آن‌ها بمباران شد و به شهادت رسیدند. همچنین سالروز درگذشت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را پشت سرگذاشتیم که یاد و خاطره این بزرگان را گرامی‌ می‌داریم.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از تاریخ هستیم که حمله وحشیانه علیه مردم مظلومی که می‌خواستند بعد از ۷۵ سال علیه ظلمی که به آن‌ها شده حرکتی انجام دهند و اکنون ۲۵ هزار نفر آن‌ها شهید شده‌اند، صورت گرفته است. همچنین حمله تروریستی کرمان موجب شهادت هموطنان ما شد که هر دو این جنایات را محکوم می‌کنیم. 

مسلمی نائینی به محتوای خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: با مطالعه این خطبه متوجه می‌شویم که آن حضرت مبارزه‌ای علیه ظلم را آغاز کرده‌اند که همچنان ادامه دارد.

در ادامه از ۱۱ خانواده شهید جهاددانشگاهی تقدیر شد. همچنین نماهنگی از بانوان جهادگر جهاددانشگاهی که درگذشته‌اند، پخش و یاد و خاطره آن‌ها گرامی‌ داشته شد.

تقدیر از جمعی از بانوان موفق جهاددانشگاهی بخش دیگری از این مراسم بود. همچنین تعدادی از دختران تازه مکلف‌شده خانواده جهاددانشگاهی به سن تکلیف رسیدن خود را در این مراسم جشن گرفتند.


گزارش تصویری جشن بزرگداشت مقام زن ویژه بانوان جهادگر جهاددانشگاهی


یادآوری می‌شود، این جشن بنا بود هفته بزرگداشت مقام زن برگزار شود و به دلیل همدلی با خانواده‌ شهدای جنایت تروریستی در کرمان به تعویق افتاد.

انتهای پیام
captcha