درخواست هلال احمر برای باز شدن کریدورها و ارسال کمک‌ به غزه
کد خبر: 4194955
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

درخواست هلال احمر برای باز شدن کریدورها و ارسال کمک‌ به غزه

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: خواستار مداخله فوری برای توقف تجاوز به مردم غزه، باز شدن کریدورها برای ارسال کمک‌هاو تامین امنیت برای کارکنان هلال احمر هستیم.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمربه گزارش خبرنگار ایکنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز یک‌شنبه اول بهمن در «کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای حمایت از فلسطین» که با حضور رؤسای جمعیت‌های هلال احمر و منطقه مدیترانه و غرب آسیا در تهران برگزار شد، طی سخنانی با اظهار امیدواری از اینکه این نشست منجر به تصمیمات عملی شود، گفت: اکنون که ما اینجا هستیم تعداد قابل توجهی از مردم غزه و فلسطین تحت بمباران شدید رژیم صهیونستی هستند و از نظر زیستی و دارو و تجهیزات امکاناتی ندارند، کوچ اجباری داده می‌شوند و هر لحظه سرپناه خود را از دست می‌دهند. از بین بردن زیرساخت‌های اصلی و اعمال گرسنگی اجباری از اهداف رژیم غاصب است‌. 

وی ادامه داد: حمله و موشک‌باران افراد غیرنظامی، حمله به عبادتگاه‌ها، بمباران مراکز خدمت‌رسان و پرسنل بیمارستان‌ها، حمله به داوطلبان هلال احمر و آتشنشانی، حمله عامدانه به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها، انجام اعمال خشونت آمیز و کوچ اجباری، حمله به روزنامه‌نگاران که تحت حمایت کنوانسیون ژنو هستند اعمالی است که هیچکدام موافق کنوانسیون ژنو نیست و ما علیه این اقدامات اعلام جرم می‌کنیم. 

کولیوند با تاکید بر اینکه باید اقدام کنیم، گفت: نهادهای بین‌المللی تلاش‌هایشان نتیجه‌بخش نبوده و هر کامیون امدادی ۱۴ روز بازرسی می‌شود. گرسنگی، کمبود دارو، تجهیزات، سوخت و برق بیمارستان‌ها را تحت تاثیر قرار داده‌است. اگر امروز نتوانیم اقدام موثری انجام دهیم در تاریخ ما را بد قضاوت خواهند کرد. 

وی از کشورهای حامی فلسطین به خصوص افریقای جنوبی که از رژیم اشغالگر شکایت کرده است تشکر کرد و گفت: خواستار مداخله فوری برای توقف تجاوز به مردم غزه و باز شدن کریدورها برای ارسال کمک‌هاو تامین امنیت برای کارکنان هلال احمر هستیم. باید محکم بایستیم و خدماتمان را انجام و از شغل و لباسمان دفاع کنیم. همه می‌دانیم اقدامات رژیم صهیونیستی با ارزش‌های انسانی در تضاد است. 

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: امروز در پنج محور مذاکره و تبادل نظر می‌کنیم؛ اینکه چطور به مصدومان امدادرسانی کنیم، نحوه ارسال تجهیزات بشردوستانه، استفاده از دیپلماسی بشردوستانه برای آتش‌بس دائم، حمایت از نیروهای امدادی، ایجاد صندوق مشترک و پیگیری اعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی. 

وی گفت: ما مستندات مهمی در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی داریم که این مستندات را به دادگاه ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha