انتشار تلاوت قرآن شهید احمد انصاری + فیلم
کد خبر: 4195530
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
طنین خوش‌نوای بهشتی / 2

انتشار تلاوت قرآن شهید احمد انصاری + فیلم

شهید‌ احمد انصاری اصیل از جمله شهدای قرآنی پایتخت است که قرآن را پای جلسات مرحوم محمدتقی مروت آموخت. او همرزم شهید چمران بود و در محاصره منطقه پاوه به شهادت رسید.

شهید احمد انصاریبه گزارش ایکنا، شهید‌ احمد انصاری‌اصیل، متولد 1336 در تهران از کودکی در جلسات قرآن مرحوم استاد محمدتقی مروت که شب‌های پنجشنبه در امامزاده حسن(ع) تهران برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد.

او که ملقب به نخستین شهید جامعه قرآنی کشور است، در مسجد پامنار تهران جلسه قرآن برقرار کرد و در آن به آموزش کلام وحی به علاقه‌مندان پرداخت.

شهید انصاری‌اصیل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وارد حوزه شد و از محضر مرحوم‌ آیت‌الله مجتهدی تهرانی بهره‌مند شد.

او در سال 1358 همراه با شهید مصطفی چمران در کردستان و محاصره شهر پاوه حضور یافت و در همان درگیری به شهادت رسید و در همان منطقه به خاک سپرده شد.

شهید انصاری‌اصیل با اساتیدی قرآنی همچون محمدرضا صلحجو، سیدمحسن موسوی‌بلده، احمد حاجی‌شریف، علی‌اکبر توپچی هم‌دوره بوده و کتاب «آخرین تلاوت» که شرح زندگی و خاطرات این شهید والامقام است، به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

با توجه به اینکه از دوم بهمن‌ماه، دومین کنگره ملی شهدای پایتخت آغاز به کار کرده و تا 12 بهمن ادامه دارد، لذا به همین مناسبت هر روز تلاوت یکی از شهدای قاری قرآن شهر تهران که به همت سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گردآوری شده و به شکل موشن‌گرافی در اختیار ایکنا قرار گرفته، منتشر می‌شود.

در ادامه تلاوت آیات 75 و 76 سوره مبارکه نساء با صدای شهید احمد انصاری‌اصیل را می‌شنوید.

بیشتر ببینید؛

انتشار تلاوت قرآن شهید اسماعیل میرزانژاد + فیلم

 

انتهای پیام
captcha