برگزاری محفل قرآنی قاریان نوجوان مصری در مسجد امام حسین(ع)
کد خبر: 4195888
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

برگزاری محفل قرآنی قاریان نوجوان مصری در مسجد امام حسین(ع)

وزارت اوقاف مصر از برگزاری نخستین محفل قاری نوجوانان مصری در مسجد امام حسین(ع) در دوشنبه پیش رو خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، بنا به اعلام وزارت اوقاف مصر این محفل قرآن که نخستین از نوع خود است، دوشنبه هفته آینده در مسجد امام حسین (علیه السلام) در قاهره پایتخت این کشور برگزار خواهد شد. تلاوت این قاریان نوجوان از ساعت یازده صبح به وقت محلی آغاز می‌شود.

وزارت اوقاف مصر برگزاری این محفل را در چارچوب علاقه این وزارتخانه برای تشویق و تربیت حافظان و قاریان نوجوان مصری و همچنین تقویت مهارت‌های آنها در تلاوت و تجوید عنوان کرده است.

در کنار این مهارت‌ها قاریان نوجوان مصری تدبر در آیات قرآن کریم را فرا می گیرند و مردم مصر نیز با نسل جدید قاریان برجسته آشنا خواهند شد.  

از سویی وزارت اوقاف مصر برنامه «قرائت خود را صحیح کن» را برای زنان در مسجد سیده نفیسه(س) راه اندازی  کرده است. نمازگزاران زن بعد از نماز ظهر می‌توانند با خواندن یک ربع از هر جزء قرآن کریم از این برنامه بهره ببرند.  

این برنامه با استفاده از سامانه قرآن به آموزش تلاوت و قرائت صحیح قرآن می‌پردازد. در هر جلسه ابتدا قاری عضو محفل قرآنی آیاتی را می‌خواند و شرکت‌کنندگان نیز آن را تکرار می‌کنند و اینگونه قرائت صحیح آیات تلاوت شده را می‌آموزند.

انتهای پیام
captcha