انتشار تلاوت شهید عبدالله مداح + ‌فیلم
کد خبر: 4196202
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
طنین خوش‌نوای بهشتی/ 6

انتشار تلاوت شهید عبدالله مداح + ‌فیلم

شهید عبدالله مداح در جلسات آموزش قرآن مرحومین ابراهیم پورفرزیب و بیوك اصل‌محمدی شاگردی می‌كرد. 22ساله بود که در عملیات كربلای ۵ به شهادت رسید.

انتشار تلاوت شهید عبدالله مداح + ‌فیلمبه گزارش ایکنا، شهید عبدالله مداح، متولد ۱۳۴۳ و فرزند ششم خانواده ۱۰ نفره‌ای بود كه پدر همه فرزندان را به دفاع از كشور امر كرده بود؛ از همان كودكی به همراه پدر به محله نازی‌آباد می‌رفتند تا در جلسات قرآن کریم شركت كنند؛ در جلسات مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی) و مرحوم حاج‌بیوك اصل‌محمدی شاگردی می‌كرد، بعد از جلسات حاج‌بیوك، شهید به مرحله‌ای رسید كه شاگردانی داشت و از همان سن پایین پا جای پای بزرگان نهاد و قبل از شهادت شاگردانی همچون سیدمحمد كرمانی، محمدحسین سبزعلی، گرجی و عباس امام‌جمعه را تربیت كرد.

اولین عملیاتی كه شركت كرد فتح‌المبین بود و بعد از آن به تشخیص فرماندهان و به همراه لشكر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) به بعلبك لبنان رفت تا در آنجا كنار حزب‌الله مستقر شوند و در جبهه دیگری علیه استكبار مبارزه كنند، اما بعد از چند ماه به دستور امام(ره) به ایران بازگشتند و به كمك رزمندگان رفتند.

همرزمان شهید هنوز هم صوت زیبای او را به یاد دارند كه چگونه با صوت زیبای خود فضایی معنوی در عملیات‌ها ایجاد می‌كرد. اوج آن در شب قبل از عملیات كربلای ۴ بود و در لشكر۲۷، سوره فتح را با سبک زیبای مصطفی اسماعیل برای رزمندگان تلاوت كرد، آنها به قدری به هیجان آمده بودند كه فرمانده تذكر داد با این سروصدای زیاد ممكن است مكان استقرارمان برای بعثی‌ها معلوم شود.

آخرین عملیاتی كه شهید قرآن خواند، عملیات كربلای ۵ بود كه در آن به همراه محمد‌صادق، برادر دیگر خود به شهادت رسید. شهید عبدالله مداح در ۲۲سالگی به شهادت رسید، اما زندگی او سرشار از نكات اخلاقی آموزنده برای نسلی است كه می‌خواهند الگویی مردمی داشته باشند. بعد از شهادتش معلوم شد كه شاگردان زیادی داشته و بسیار مردم‌دار بوده است.

وصیت‌نامه شهید مانند همه شهدای دفاع مقدس نكات اخلاقی زیادی را در برگرفته است؛ او در وصیت‌نامه خود سفارش كرده بود كه برایش روضه حضرت عباس(ع) و حضرت زهرا(س) بخوانند. همچنین در بخش دیگری از وصیت‌نامه خود همه را به پیروی از حضرت امام خمینی(ره) دعوت كرده بود. طلب حلالیت از پدر و مادر، برادران و نزدیكان به همراه سفارش‌هایی برای همسر دیگر جزئیات وصیت‌نامه این شهید قاری قرآن را تشكیل می‌دهد.

با توجه به اینکه از دوم بهمن‌ماه، دومین کنگره ملی شهدای پایتخت آغاز به کار کرده و تا ۱۲ بهمن ادامه دارد، لذا به همین مناسبت هر روز تلاوت یکی از شهدای قاری قرآن شهر تهران که به همت سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گردآوری شده و به شکل موشن‌گرافی در اختیار ایکنا قرار گرفته، منتشر می‌شود.

در ادامه تلاوت قرآن این شهید والامقام از  آیات 116 تا 118 سوره مبارک توبه بارگذاری شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha