بهره‌مندی از تمامی فرصت‌ها در عرصه روایتگری پیشرفت کشور
کد خبر: 4198069
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رئیس‌‌جمهور در آیین اجلاس ملی روایت پیشرفت تأکید کرد

بهره‌مندی از تمامی فرصت‌ها در عرصه روایتگری پیشرفت کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌ها و تمام زمینه‌ها در عرصه روایتگری پیشرفت کشور گفت: همانطور که جنگ اراده‌هاست، جنگ روایت‌ها نیز هست. در جنگ اراده‌ها اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده است، اما این پیروزی را باید روایت کرد. توجه داشته باشید، اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در آیین اجلاس ملی روایت پیشرفت که صبح امروز، 16 بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن سخنانی با اشاره به اینکه رؤسای کشورهای مختلف از پیشرفت کشور علی‌رغم محدودیت‌ها شگفت‌زده هستند، گفت: پیشرفت و توسعه‌ کشور با وجود تهدیدات به گونه‌‌ای پیش رفت که دشمن اقرار کرد تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را متوقف نخواهد کرد.

وی به جلوه‌گری و تحول جریان مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به طوری که تمام ملت فلسطین ایستادگی در برابر دشمن را دنبال کردند و جنگ سنگ و انتفاضه اول، دوم و سوم به جنگ با موشک تبدیل شد. این تحولات به برکت انقلاب اسلامی و پرچمی است که امام(ره) برافراست و این نگاه تحولی امام و انقلاب روز به روز با وجود خواست دشمن به پیش رفت. پیشرفت‌ها به حدی چشمگیر بود که دشمن رسما اعلام کرد فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران بی‌اثر است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز ایران از واردکننده واکسن به صادرکننده واکسن تبدیل شده است، گفت: فعالیت‌های ما متوقف نشده است. فکر می‌کنید با ندادن ابزار و تجهیزات و تحریم می‌توانید ما را متوقف کنید؟ به صنعت هسته‌ای، نظامی و سایر صنایع ما بنگرید، پیشرفت‌های ما را ببیند؛ در کارهای دانش‌بنیان، بسیار تلاش شده است. شما می‌خواستید نفت صادر نکنیم، اما امروز کار پیش می‌رود و ایران در عرصه تجارت در منطقه رکورد زده است.

رئیسی با تأکید بر اینکه اینجا همانطور که جنگ اراده‌ها است، جنگ روایت‌ها نیز هست، ادامه داد: در جنگ اراده‌ها اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده است، اما این پیروزی را باید روایت کرد. آنها نباید این را روایت کنند، توجه داشته باشید، اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم. باید صاحبان فهم و درک و صاحبان سخن، بیان و صاحبان قلم در روایتگری تلاش کنند، چون در جنگ روایت‌ها هستیم، همچنان که در جنگ اراده‌ها هستم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ما پیروز شد، افزود: اما در جنگ روایت‌ها باید تلاش کنیم. جریان واضح فلسطین را ببینید، اما روایتگری از این جریان چطور است؟ آنها جریان روایتگری فلسطین را از 7 اکتبر می‌دانند و حال آن که جریان فلسطین، جریان  75 سال ستم بر مردم فلسطین است.

وی ضمن بیان اینکه تمام سکوهایی(پلتفرم) که در دنیا بسیار مشتری دارند، سعی دارند تا روایتگری از جریان فلسطین را برگردانند، گفت: در این زمینه بسیار تلاش کردند که بتوانند روایت خود را به جوامع منتقل کنند، اما از بس مسئله فلسطین روشن است، نتوانستند کاری انجام دهند. ببینید موضوع روایتگری برخی از همین سکوها در جریان غزه، در روزهای نخستین چگونه بود و اکنون چگونه است. مثل موضوع حاج قاسم سلیمانی که عکس و اسمش ممنوع شد چون ترسیدند. اسم حاج قاسم، حاج قاسم‌ها در دنیا تولید می‌کرد، بنابراین بیان خاطرات و انتشار عکس‌ها از او ممنوع شد.

رئیسی بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌ها و تمام زمینه‌ها چه در رسانه ملی، چه در رسانه دیجیتال، مکتوب و چه سخنرانی‌ها در بخش بانوان و آقایان در عرصه روایتگری پیشرفت کشور تأکید کرد و افزود: توسعه کشور و حماسه‌‌ها و آنچه که از ایثار، گذشت، صبر، وفا و ایمان را می‌شود به تصویر کشید، به تصویر بکشید و به قلم آورید. خیلی از پیشرفت‌ها و جلوه‌های زیبا را شاید نشود به تصویر کشید و به قلم درآورد، اما آنچه می‌توان باید به تصویر کشید، چراکه یکی از وظایف مهم ما این است.

وی ادامه داد: با روایتگری می‌توان بخشی از پیشرفت‌های بزرگ کشور و حماسه‌آفرینی زنان و مردان سلحشور در این چهل و چند سال را که ایستادگی کردند، به تصویر کشید و امیدوارم ما هم بتوانیم قدردان زحمات پیشینیان باشیم و این حرکت‌ها را در حوزه‌های مختلف بتوانیم، بیشتر کنیم که سبب جلوه‌های بیشتری برای پیشرفت کشور شود.

رئیسی در پایان با اشاره به نگارش کتابی با محوریت پیشرفت‌های 40ساله کشور توسط حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی که با استناد به آمار و ارقام و شرایط، روایت خوبی ارائه شده است، گفت: این جزو کتاب‌های دلنشین بود از این باب خیلی می‌توان سخن گفت و از این نوع از کارها انجام شده و باید انجام شود. یاد شهدا و تلاشگران راگرامی می‌داریم.

انتهای پیام
captcha