تدوین بانک اطلاعاتی مودیان زکات کشور
کد خبر: 4200034
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
بختیاری خبر داد:

تدوین بانک اطلاعاتی مودیان زکات کشور

رئیس کمیته امداد با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی زکات در کشور گفت: یکی از برنامه‌ها پیگیری ایجاد بانک اطلاعات مودیان زکات است.

مرتضی بختیاریبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در روز دوم همایش سراسری «زکات واجب تمدن نوین اسلامی» بیان کرد: این نشست در راستای فرمان مقام معظم رهبری در امر ترویج زکات بسیار تعیین‌کننده است و برگزاری این نشست جای تقدیر دارد.

رئیس کمیته امداد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: همه تلاش می‌کنیم تا زکات این واجب شرعی (زکات) ترویج و اجرا شود.

وی با تاکید بر فعال نمودن بیشتر شورای زکات، اظهار کرد: بعضی از مصوبات پیگیری می‌شود، اما اجرا نمی‌شود و به لحاظ اجرایی باید تلاش بیشتری شود.

بختیاری با بیان اینکه شورای مرکزی زکات بالاترین جایگاه در عرصه تصمیم‌گیری است و بعد از آن شورای استانی با ریاست نماینده، ولی فقیه در استان‌ها و امام جمعه‌ها در شهرستان‌ها هستند، تصریح کرد: انتظار داریم شورای زکات در بخش‌ها و شهرستان‌ها و استان‌ها فعال‌تر شود تا خروجی خوبی در سال ۱۴۰۳ داشته باشیم. گزارشات خوبی از کشور‌های اسلامی در موضوع زکات وجود دارد و ما به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو باید فعال‌تر باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار ما شفافیت اطلاعات در حوزه زکات است و نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و امام‌جمعه‌ها نیز از ما این انتظار را دارند.

رئیس کمیته امداد گفت: در اجرا اشکالاتی وجود دارد باید اشکالات را برطرف کنیم. همچنین، یکی از برنامه‌ها ایجاد بانک اطلاعات مودیان زکات است که در حال پیگیری هستیم و باید با مودیان زکات و خیران ارتباط فعال داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha