رونق بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی در سوریه پس از بحران جنگ
کد خبر: 4201138
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
عماد رامی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

رونق بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی در سوریه پس از بحران جنگ

داور سوری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به رونق فعالیت‌های قرآنی در کشورش گفت: برنامه‌های قرآنی به‌ویژه پس از بحران ناشی از جنگ داخلی بسیار بیشتر از قبل شده و وزارت اوقاف در این زمینه بسیار فعال است.

عماد رامی، داور سوری بخش صوت و لحن چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با ایکنا در معرفی خود گفت: اهل دمشق هستم. از کشور سوریه برای داوری در این دوره از مسابقات بین‌المللی به میزبانی کشور ایران حضور پیدا کردم؛ فارغ‌التحصیل رشته موسیقی و الحمدلله متاهل و دارای یک فرزند دختر و پسر هستم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای داوری به دفعات متعدد در ۲۷ کشور حضور پیدا کرده است، یادآور شد: در کنار کار داوری برای حضور در یک سری از جشنواره‌های ابتهال نیز به کشورهای مختلف سفر کردم؛ ابتهال نیز برای ایجاد وحدت بین کشورهای مختلف اثرگذار است.

 سطح مسابقات ایران کم‌نظیر است

وی درباره کیفیت و سطح این دوره از مسابقات گفت: اولین بار است که به عنوان داور در این مسابقات شرکت می‌کنم. سطح قاریان بسیار بالا بود و قاریانی که امسال در این مسابقات بودند اکثراً از صدای خوش بهره‌مند هستند. همچنین سطح دانش داوران این مسابقات هم بالا است و همه کارشناس و در رشته خود خبره هستند. رامی تأکید کرد: تاکنون مسابقاتی با این سطح در کشورهای دیگر ندیدم؛ ایران بالاترین سطح مسابقات قرآنی را دارد و امیدوارم هر سال تقویت شود.

وی درباره فعالیت‌های قرآنی در ایران گفت: قرآن همه مسلمانان را گرد هم جمع می‌آورد و ایران همه اهل قرآن را گرد هم آورده است. وی افزود: چهار سال قبل در ایران بودم و در مسابقه تلویزیونی «ان للمتقین مفازا» شبکه جهانی الکوثر ایران داوری کردم. 

افزایش فعالیت‌های قرآنی در سوریه

عماد رامی درباره فعالیت‌های قرآنی در سوریه گفت: این فعالیت‌ها به‌ویژه در دوره پس از بحران داخلی ناشی از جنگ داخلی بسیار بیشتر از قبل شده است و اوقاف این کشور در این زمینه هیچ کوتاهی نمی‌کند و بسیار فعال است.

این داور سوری درباره نقش قرآن کریم در ساخت تمدن نوین اسلامی گفت: متأسفانه ما مسلمانان تنها قرآن را با گوش‌های خود می‌شنویم اما قلب‌های ما ندای قرآن را نمی‌شنود. نه تنها به مردم ایران بلکه به همه قرآن‌دوستان توصیه می‌کنم که تدبر در قرآن داشته باشند؛ نباید فقط به آواز، صوت و لحن پرداخت بلکه مسلمانان باید تعالیم قرآن را در قلوب خود جای دهند.

همبستگی با مردم غزه

داور بین‌المللی قرآن سوریه با اشاره به حوادث دلخراش غزه و مظلومیت مردم این منطقه گفت: اخیراً کلیپ‌هایی برای مسجد الاقصی و مردم غزه منتشر کرده‌ام و امیدوارم هر چه زودتر مصائب این مردم مظلوم و رنج‌دیده پایان یابد.

عماد رامی در پایان گفت: از جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور که قرآن‌دوست هستند بسیار سپاسگزارم؛ این میزان استقبال از موضوعات و فعالیت‌های قرآنی برایم جالب بود.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد و تا دوم اسفندماه ادامه داشت.

این مسابقات در بخش برادران (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل از ۲۷ بهمن تا اول اسفندماه جاری، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار شد.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شد و پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند.

بیشتر ببینید:

فیلم اجرای ابتهال‌خوانی عماد رامی، داور بین‌المللی مسابقات قرآن در حضور مقام معظم رهبری

مخاطبان ایکنا می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha